Lite familjärt

Idag drog jag på jobb kl 16, men när jag kom dit så kikade dom på mig o sa att du ska inte jobba idag, men du får gärna om du vill! Så jag stannade ändå 2 timmar o röjde undan några varor som kommit. Det var ju imorgon TORSDAG jag skulle jobba, men jag trodde d va torsdag idag jag. Snacka om att va gaggig i bollen, men främst längta till jobb, fast jag var där 4 timmar igår, haha. Man behöver sin "Dillendos" som arb.kollegan Lena säger.

I och med att jag "var på jobb" så var ju Chrille planlös o hemma med barnen, så jag föreslog en glasspromenad till stan, vilket han gick med på. Kul att göra nåt hela familjen trots jobbhetsen. Jättemysit! O jag tror att Chrille oxå tyckte d va mysigt, för hör och häpna så stannade han ute med oss då vi kom hem och jag började skotta jord. Han hämtade grästrimmen från hotellet o trimmade runt huset! Mysit att ha honom med.

Nu ska ni få HÅÅÅRD fart!


Kreativa barn tillverkar en gungbräda. Så jävla gulliga då de höll på att kikna av skratt.

Sen vart vi bjudna på husesyn till södra grannarna, jättefint hus de har. Nåt som tröstade en var då de berättade att det är först det senaste året som dom skaffat möblerna och med inredningen, trots att de bott där 5 år. Thank god, vi är inte onormala.

Ang. den blivande gräsmattan (främst till pappa):
Jag har nu spritt jorden o trampat den över hela plätten, tippat några kärrlass bort från den blivande gräsmattan, men det finns ännu en jordhög kvar som ska bort för att man ska kunna kratta och så. Det är förmodligen skitojämnt överallt, så den kanske går åt till att fylla ojämnheter, jag jobbar imorgon torsdag kväll o sen far jag ju bort över helgen. Så får se när det blir sått. Ingen brådis för min del. Men sen när det är gjort så är det slutskottat. Närmare 20 ton har man skottat för hand här på försommaren, inte så pjåkigt tycker jag. Sen ska jag koncentrera mig på tomtplanering, per papper o penna  =)

Gu va god den här kalla ölen var efter allt arbete  =)  Den försvann snabbt


Kommentarer
Postat av: Camilla

Köpte ni glass av Ellen kanske ? =)

2010-06-17 @ 09:19:40
Postat av: Tessa

Japp, o Dessi satt brevid o käka glass =)

2010-06-17 @ 10:18:05
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Lena

Dillendos is the word ;D

2010-06-19 @ 00:03:06
URL: http://lovemehateme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0