Klärrt!

Pappa kom idag igen. Formsågade den understa stocken så den skulle passa på berg- och dalunderlaget:


Och så va de näästans klart!



Han e så förbannat händig min pappa. Han kan ju fan göra allt han. Alla problem och oväntade små hinder som kom, så löste han direkt. Klia sig lite i huvet, sen gick han till bilen o hämtade nå prylar o fixade det. Jag säger som nån annan hade sagt till honom "han e fanimej värre än Skalman". Hans svarta bil är som Skalmans skal, där finns material till de flesta uppfinningar. O eftersom jag har så händig och envis far, så måst jag ju leva upp till generna och göra lite själv oxå...

Ändrade lite på ritningen medans vi höll på, så i slutet så vart det 4 meter stock kvar (som ska användas till ett projekt nr.2), och en 165 cm planka saknades. Så jag åkte till XL Bygg o köpte en bräda o en par vinkelfästen och så hem o karva i asfalten o hacka i trädrötterna som var ivägen. Och voilá, Tessa kan OCKSÅ själv!



Slutresultatet, inkluderat den nysopade parkeringen som jag och barnen så fint samarbetade. Trevligt att göra nåt tillsammans (grr).


Funderar över att börja dricka ett eller två glas vin per kväll, man blir så lugn o trött, härlig känsla. kanske man inga blir så jääävla dålig ifall man råkar få i sig 2 flarror istället för 2 glas nån gång i sommar. Sunt tankesätt.

Köningsmosel. 15 år sen, minst. Nykrafsad i plytet ser jag, snyggt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0