Gruslass har anlänt

Idag på förmiddagen kom ett lass grus, närmare bestämt 15900 kg grus. Detta tippades snyggt av i 3 etapper. Jag gick ut, satte barna i sandlådan, tog pappas järnskyffel och satte igång. Jag skottade ut gruset över parkeringen och i en grop. Plötsligt vart ungarna himla gnälliga och omöjliga, oj hoppsan, inte undra på de när klockan är ett o lunchtiden har passerat för länge sen. Mat i magen och så fortsatte jag.

De hjälpte till också och tyckte det var skitkul. Men efter att jag med handmanskraft skottat ca 12000 kg grus värkte ryggen av utmattning (bra, gratis träning för min ruttna rygg) och händerna började säga ifrån av alla blåsor. Nu är gruset på plats, kvar återstår en liten hög som ska användas till en annan fyllning.

Igår såg det ut såhär:


Här är över hälften utskottat:


Till höger ska det läggas bark (sen). Längst fram en kvadrat med gräsmatta.




Idag har man ju då lyft typ 12 ton grus, här i den minst ergonomiska ställning jag kunde hitta.


Denna lilla fjärthög återstår.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är rätta takter! Bra jobbat!

2010-06-08 @ 19:25:10
Postat av: Cindy

Fan va duktig du är. Muskler av stål ;-)

2010-06-08 @ 20:23:09
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Trollmamman Lowa

Riktig krutgumma hörrö. Du kanske skulle ha talka på gården istället för att själv slita ut dig. :)

Kram

2010-06-09 @ 10:27:45
URL: http://trollmammanlowa.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Wow, det går undan. Det kommer att bli shit snyggt och lättskött. Du är duktig:)

2010-06-09 @ 12:55:14
Postat av: Lina Loikas

Det var jag som skrev ovan, det kom ju inte med!

2010-06-09 @ 12:56:32
Postat av: Tessa

Jo ja e jätteduktig ibland, skönt att få det bekräftat, tack, haha. Men talkan sku ju suttit fint, synd att det är för sent nu. Men ska definitivt ha det i baktanke när nästa stora projekt sätter igång. Tio flarror vin o en par korgar annat gott så kan nog locka några talkspekulanter en solig lördag! Tack för tipset Lotta.

2010-06-09 @ 21:42:21
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Varför så mkt grus o så lite gräs? :)



Samla ihop några polare och be dom tvätta tex 3 fönster var, när dom e klara med 1 kan dom få ett glas av en vinsort, efter nästa fönster en annan vinsort osv. Alternativt kan dom få dricka vinet medan dom putsar. Efteråt lite ost o kex-tilltugg.

= vinprovarkväll med nytta

2010-06-09 @ 23:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0