Dille på vispgröt

Äta rosa gröt!

Det är Jeffs replik när jag frågar om han e hungrig på lunch. Li och Jeff tycker om lingongröt. Li brukar själv springa till Minimarket och köpa. Vi fick besök av Lina i fredags och hon kokade ihop en sats på 1 liter. Gick åt som smör i solsken trots att vi råkade bränna den lite. Nu har jag kokat upp ett paket mannagryn sedan dess. Men det är ett perfekt mellanmål/frukost i vårt hus. Chrille äter väl mer än barnen han (som är hungrig hela tiden).


Ikväll kokade jag upp en dubbelsats, dvs på 2 liter vätska, fast med lingon och hallon. Och satte dem i färdiga portionsskålar o in i kylen.

Nu SKA jag gå o sova 00:53.


Kommentarer
Postat av: Lina Loikas

Smart med portionsskålar:) Åker till Sparhallen kan du köpa åländska ekologiska mannagryn, de är som lite grövre eller mörkare, jätte goda. Puss

2010-06-23 @ 09:42:15
Postat av: Trollmamman Lowa

Bra idé, vi vill oxa ha :)

2010-06-23 @ 22:16:51
URL: http://www.trollmammanlowa.bloggplatsen.se
Postat av: Tessa

Ja det ser ju smakligare ut oxå om man har portionerat dem. Köpte tomma askar idag att fylla i, som ska med på vår cäämp, hahahahah

2010-06-23 @ 23:39:27
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0