Vad som händer just nu

Idag har jag varit på jobb. Det blev en sjukskrivning imorse, så jag hoppade in på pass, ska även jobba imorron, kuul! Det är helt sjukt vad det säljs badprylar, vartannan kund har nån badring eller nåt annat strandigt i handen. Man hinner knappt fylla på hyllorna. Tur att vi är 3 på jobb.Och det är helt okej att vara från solen en par dagar, måste låta pigmenten lägga sig lite. Li o Jeff e så bruna. Och Jeff med sin blonda kaluffs, såå gullit.




Här minglar mycket ungdomar nuförtiden. Vi har fått hit vår klippa Michelle, 16. Hon var här nästan en månad förra sommaren oxå och såg efter barnen då jag jobbade. Skillnaden i år är att jag inte är insatt på schemat mer än 2 ggr medans hon är här, men jag har tiggt till mig 1 pass av Lena  (tack =) och så hamnade jag ju på jobb idag och imorgon. Det känns ju bättre, känns lite lyx att ha barnficka om man inte jobbar alls. Hon är bra avlasting då man kan göra saker utan barn om man så behöver. Fast på stranden är man ju gärna med, och vad kan man göra på land i denna hetta förutom att vara vid vattnet. Hemma kan man inte va. Här e nästan 30 grader i vårt sovrum på övre våningen, olidligt.



Michelles 17-årige kille från Borgå har kört hit med sin kompis i en moppebil FRÅN BORGÅ, det tog 24 h. De körde nämligen via Åbo och med skärgårdsfärjorna via bl.a Kökar till Långnäs. Huur gulligt är inte d. Och med dem så hänger ibland de åländska kusinerna, så igår hade vi 5 st teens här o kikade på Discovery innan de gled ner på stan.

Smygplåtade nyss 3 rara 16 och 17 åringar. Mysigt att de är här.


Coolbild


Kommentarer
Postat av: Lena

Hihi så lite så^^ Fick ju en heldag med fröken voff =) Även om hon höll på gå under i sommmarvärmen :P

2010-07-14 @ 23:49:18
URL: http://lovemehateme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0