Seg

Jag har smak av nyår ännu. Man var kaxig o tuff då man kämpade sig ur Loikas gästsängen 13.30 på nyårsdagen -och mådde helt okej! Men efter ca 2 timmar smög den sig på, i sakta mak greppade den tag om min magsäck och tryckte den samman. Jag började bara må mer och mer illa, krappolan hade hunnit fast mig. Inte undra på att den kom vid middagstid då man satt uppe o drack öl till klockan sex, fan va smart, faktiskt. D va tydligen jääävligt gott.


Flickorna fick majs o tomat till förrätt på fint dekorerade matplatser. Tyvärr hann jag inte fota vårt bord, men hon e för jäklig på att fixa fint hon där fru Loikas.

 
Efter middagen fick flickorna stora sprakstickor på terassen. Jeff stod på insidan i pyjamas o såg lessen ut, upprepandes "glåschå" = oxå. Tröja, mössa o stövlar på o ut o spraka en sticka. Sen in o rutscha igen.

 
Värdinnan o björnen till vänster. Chrille och jag klockan tolv efter sjunde försöket att ta kort, jag hamnade utanför på vartenda jävla kort utom detta. Chrille åkte hem med en utslagen Jeff vid halv två. Tänk att han orkade med oss så länge, nykter!

Tack Lina & Johan för ännu en underbar bjudning. Vi är skyldig NÅGRA, undras vad det blir då bara, d kan bli hämtkebab.
************************************************************************************

Bakom kulisserna
Tänk när man tänker tillbaka på detta nyår om några år, då tänker man såhär. Jaa, d va när Stefan o Sussie var på besök från Stockholm och Lina lagade femstjärnig 3 rätters middag och hade lagat så fint med dekorationer och detaljer på matbordet, allt var välplanerat o perfekt. Hon såg till att vi kom ut och tittade på raketerna och de hade en värmande brasa på gården. Men Lina råkade slumra bort då hon gick och lade flickorna (Li & Natalie) och ni vet ju hur lätt det är att stiga upp i lullan efter att man hamnat i vågrät postition. Det snurrade så hon måste gå o lägga sig. Skulle ju gärna haft partypinglan med oss, men kvar vaken vart jag med Johan och hans kusin Stefan. Stefans supertrevliga nykteristtjej Sussie hade även hon gått och lagt sig. Med IQ under 20 satt vi där runt köksön och tempade olika kroppsdelar med en köttermometer klockan halv sex på morgonen, för att sträcka på benen lite så gjorde man en avstickare till soffan där Lina hade lagat en hemmagjord rutschkana (till barnen egentligen) av ett långt hyllplan, och försökte hållas på brädan hela vägen ner, vilket inte var det lättaste.

Samma matplats som flickorna sitter vid på första bilden, fast nååågra timmar senare.

Stadig på hand ser man. Cheddardipp, guacamole, salsasås o tacochips ser jag bland alla lonken o ölburkar.

 
Det här e dom sista bilderna som jag tagit med mobilen. Verkar va bra glid på den där brädan.

God fortsättning alla. Jag har ännu en arbetsvecka framför mig. Och på tisdag har vi julfest, halleluja va sugen man e på o ta nudå. Natti.




Kommentarer
Postat av: Lena

Julfest! :D I år ska det bli roligare än förra året, det är ett krav från min sida^^ Och just då hade jag roligt, men nu ett år senare var det inte så roligt.. Förstå ngt av det om du kan ;) Kram!

2010-01-03 @ 22:06:35
URL: http://lenaworld.blogg.se/
Postat av: Tessa

Hah, nääeii Leena, jag förståår int, du trasslar till det så när du skriver sådär jue! Men jo JULFEST! Och ROLIGT!

2010-01-03 @ 22:35:02
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Lena

Haha, jag är rätt bra på att skriva så ingen förstår :O Men vet du, jag kan förklara för dej på tisdag! :D Och så tycker jag att du ska önska låtar i år igen, men kanske inte Pokerface 1000 ggr? ;D

2010-01-03 @ 22:48:41
URL: http://lenaworld.blogg.se/
Postat av: sandra

tror du Robbe hade bangat?? " men snääääällla gulle, jag som aaaaaaaldrig får göranåt kul, kaaan jag inte få mäta tempen i arslet med kötttermometern eeen gång tilll???"

2010-01-03 @ 23:38:26
Postat av: Tessa

Hahaha, satans snäll som frågar iallafall. Men i röööven, så långt hann vi ju aldrig thank god.

2010-01-03 @ 23:54:48
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0