En lista

Idag hade jag en lista. Listan såg ut såhär:

OS-KÖK
Ringklocka
Cainby, husnummer
Väggklocka
Matta köksbord
Ring Ålandstidningen

Ring Fenestra
Blomkrukor
Tommys El


Ringklockan var jag bara och tittade på och fick alternativ om trådlös eller med sladd. Vad tycker ni? Har ni erfarenhet? Tar jag med sladd får jag sladda själv, ORKA! Trådlös är väl enklare att installera och är väl nemas problemas, Chrille säger bara "behöver vi ringklocka så köp då, men du vet, jag fixar inget nu".

Väggklockan hade jag tänkt ringa om. Vill ha en med enbart visare, vet inte om det finns på ön, orkar int åka runt så man kan ju ringa till Urbutikerna och fråga innan.

Husnumret fick jag hem direkt. Snyggt, klassiskt.


Fenestra glömde jag oxå ringa och berätta att några av våra persienner inte ramlar ner igen då man dragit upp dem, blomkrukorna sket jag oxå i o även Tommy, då jag inte hade hans nummer. För när jag och Li kom ut från Ålands Lås där vi tittat på ringklockor, vår sista anhalt, nä då hade en glop kört in i vår parkerade bil. Dit for 20 minuter, sen fanns d inte tid kvar då jag hade lovat Li att åka och köpa en bakelse o fara hem o fika innan vi hämtade upp Jeffen på parken.

Vår bil fick bara småskador men den där killens hela vänstra front och lykta var inkrossad av vår dragkrokshållare. Tyckte så synd om han då han om och om igen bad om ursäkt och att det hade varit såå halt då han skulle svänga in till Emmaus parkering och glidit rakt in i vår bil, som sedan gled framåt och in i bilen framför.

Nu e d solberget på spa.


Kommentarer
Postat av: åsa

ha ni alltså tagit ert kök från OSkök? vi håller på å blir hårlösa i denna köksdjungel, vad som e bra å va som e skit, billigt eller dyrt... har skåp i badrummet från OSkök som int håller den kvalite som ja hade önkat, va e eran erfarenhet?

2010-01-08 @ 16:27:17
Postat av: Elin

Vi har trådlös dörrklocka den e helt bra bara man skulle orka byta batteri : )

2010-01-08 @ 22:23:08
Postat av: Tessa

Suvve, batteribyte är ok, men sladdragning är det inte =)



ÅSA:

Är helt nöjd med OS kök faktiskt, men trippelechecka gärna med att ni får det ni vill ha. Som dämpande gångjärn, dämpande lådor etc. Annars jättebra.

2010-01-09 @ 00:33:29
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Till Åsa igen. Asså vi har ju OS i grovköket oxå, inga problem med kvalitén, men däremot lite småtrubbel med beställningen, men så e d ju med allt. Vad gör skåpet i badrummet för fel då?

2010-01-09 @ 14:58:59
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Kim

Chevor är eevil ;)

2010-01-09 @ 19:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0