Rotfyllning o hemlängtan

Efter typ en timme i tandläkarstolen med slöjor o gummiband över o igenom käften så kan jag nu dricka kallt, tugga på höger sida för första gången på nästan 5 år, det känns helt sjukt att tugga med höger sida. Rädd att d ska ge en djup smärta. Men nä, trots temporär fyllning kan jag tugga, visst det är lite sjukt från själva ingreppet, men JAG KAN TUGGA!

Om en vecka ska jag tillbaka och göra permanent fyllning. Tills dess ska jag tugga is, dricka kallt, äta varmt och tugga med hela käften, ni fattar inte vilken känsla det är. Nu kanske jag är för optimistisk, rätt som det är så far d åt helvete. Men nu känns det bra iallafall.

Har varit o käkat med Susanna o pojkarna, hennes mamma o L-B ikväll. Det vart ett hak som såg turistvänligt ut, men de kunde inte engelska, jag måsta beställa min mat 2 ggr för den kom inte efter första, alla vart mätta och var nöjda med maten för övrigt, men SÅ THAI att det ska jävlas.

Chrille längtar hem och har kollat vad vi måste betala för att få ändra hembiljetterna att komma hem en vecka tidigare än tänkt. Väntar på svar. Trodde aldrig han skulle längta hem till kylan. Men vill man inte sola så vill man inte (va fan gör man i Thailand då?)

Sitter i recpan med en Bacardi Breezer o en påse chips, o känner att livet är rätt bra, men vill snart skruva ihop Lis nya säng och ställa vår nya hallmöbel på plats, tvätta lite kläder i VARMT vatten så fläckarna försvinner, dammsuga lite och träffa mina vänner. Men lite till med randomrutiner, sena kvällar o värme, sen kan jag komma hem o klaga på snöyran. Krams.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Du får INTE klaga ett enda ord här hemma bara så du vet, ingen tycker synd om dig ändå =)

Hoppas det inte var jag som ordna hemlängtan åt Chrille då ber jag om ursäkt!

Ha d bra svägis o hälsa kidsen om de fortfarande kommer ihåg faster =)

2010-02-16 @ 19:30:32
Postat av: Anonym

Kom hem bara. Det är helt ok här. Dagarna blir ljusare för varje minut

2010-02-17 @ 02:27:05
Postat av: Trollmamman Lowa

Tänk vad världen är liten, märkligt att du just skulle träffa på svensken som jag bombaderar med mail dagligen :) Ni verkar ha det ljuvligt i värmen. Kram

2010-02-17 @ 18:52:49
URL: http://trollmammanlowa.bloggplatsen.se
Postat av: Marie

Hej vännen,



Du har väl smakat bacardi breezer lychee?

Dom hade den inte på så många restauranger men på stranden och i snabbköpen. Om inte, så garanterar jag att du kommer vilja vara där en vecka till! = )



Kraaaam

2010-02-17 @ 22:07:25
Postat av: sandra

"men va faan gör han i thailand då??"...haahhaha.. jag dööör....

2010-02-18 @ 18:32:08
Postat av: Tessa

Yess, lychee is killing my emalj Marie! Ja Chrille e ju lite speciell vettu Sandra. Nu ha han fatt sig en fylla igen o sa ska han fa ga pa museum imorron, sa han e glaad en par dar.

2010-02-19 @ 18:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0