SOMMARLOV o SKOLSTART

Sommarrutinerna har varit sköna. Barnens sovrutiner har varit 1 timme framskjutna (på flit, hehe). Så man har fått sova till 9.30/10.00, dragit sig till 11 om man velat. Ingen stress. Dragit till stranden/Cikadas utepool, eller bara varit hemma o sprungit i vattenspridaren (int jag). Men vädret slog om från högsommarvärme till, svalare och molnigare på bara en dag. Det kändes som om någon drog ner rullgardin o sa, sommarn e slut nu. Ska d komma mer sommar i år? Man hoppas ju på d, men nu sjunker vattentemperaturen kraftigt och det blir inte samma sommarfilis oberoende om det blir varmt igen, för det tar tid för vattnet att få upp tempen igen. O ni som känner mig, så går jag helst bara i vatten som är över 26.

S K O L D A X
Om 2 veckor börjar skolan. Nu börjar jag bli nervös. Måst köpa skolväska. När jag var liten fick jag alltid nya kläder då skolan började, man hade växt ur en massa under sommarn o det rensades ur garderoberna. Jag kör på samma, men det är ju typ NU man ska göra d. Man kan gå til KappAhl o köpa lite nytt, men helst skulle man ju köra en storbeställning från H&M. Får se hure blir.

R U T I N E R
Jeffs nattider har varit +/- 21.30 - 09.30 och Lis 22.30 - 10.00. Tänk att dom sover nästans lika mycket per dygn, trots stor åldersskillnad. Då Li var 2-3 år sov hon 14-15 timmar i dygnet. Nu ska det sakta trappas ner till vanliga läggtider så vi har en smidig övergång i skoltider om 2 veckor. Herregu, med hennes 11,5-12 timmars nattsömn måste hon ju gå o lägga sig 19.30-20 om d ska bli ti nå sömn så hon orkar med skolan. Håhåjaja, känsligast kommer väl vara att lillbrorsan är uppe längre om kvällarna.

Även om jag välkomnar hösten i sakta mak, så får det nog gärna komma en släng sol till. Fick lite för intensivt  sist, hann lixom inte ta farväl av den.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Gu att Inna I ska börja skolan! Stora flickan!

2010-08-05 @ 09:34:52
Postat av: mia

Irrrrland= 18 grader,pissvader,tjock troja o jeans plus sockor. brrrr kan jag saga. Lite sol sku inga vara helt at helvete heller.

2010-08-06 @ 15:48:39
Postat av: Tessa

Men Mia du kom väl iallafall hem med bikinilinjer, hur många av dina irländska vänner har d?



Jaa Jenny, Inna I ska börja skolan, helt sjuukt. Måst tjacka skolväska!

2010-08-06 @ 21:05:26
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0