Jeffs gardiner!

I detta fina väder har jag fått 2 gardiner omsydda till Jeffs rum. Kastade ut ungdjuren i inhängnaden och drog fram symaskin som jag lånat av mamma. Vart ju givetvis avbruten vart 3:e minut för att Jeff skulle ha "mema tatten" i vattenkannan. Men man fick ju en par minuters oavbruten tystnad iallafall. Chrille var på jobb (det mjukstartas nu, inför det ensamstående halvåret).

Men det vart skitbra, tycker jag iallafall. Nu får han ha dom här gardinerna i 10 år, minst.
Före:

En enda hel lång linnegardin, i en alldeles ljuvlig ljusblå/turkos.

Efter:



Medans jag skruvade upp en gardinstång och hängde upp gardinen så var det någon som satte på akvarielampan och flyttade på Ior.

Det finns ett fönster till som d ska sys till, men det är ett specialfall som kommer att dröja, för bokhyllan går precis till foderbräderna så d kanske inte blir så snygt. En bit på väg nu iallafall. Den där långa osydda varianten har ju hängt där ett tag, så nu känns d riktigt bra, även om solen lyser ute och jag har bara varit ute och skopat upp en hundbajshög idag. Å andra sidan så har man ju varit ute 12 i dygnet i 2 månader såååå, I DONT CARE.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Nice vart det!Fräscha!

Jag har också varit inne hela dagen fast jag varit inne hela vintern =)

2010-04-02 @ 16:42:50
Postat av: Tessa

Mm om du varit ledig skulle du varit ut på långpromenad imorse o kollat vattennivån på nabben, ja just ja d e väl is där nu. Sen sku du ha varit ute 3 timmar till o rullat med Samuel i "snön"

2010-04-02 @ 17:51:21
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Vatten/isnivån vid Nabben låg härom dagen på 0 faktiskt =)

Idag hade vi faktist bastubadare som efteråt var o rullade i snön o satt nästan nakna på uteplatsen o drack öl en god stund =) Katja förevigade det hela =)

2010-04-02 @ 17:54:25
Postat av: Tessa

Oj herregu, det finns dårar ännu =) näe, men bastubad o snörullning var det faktiskt inte länge sen jag gjorde. Snabbt ut, rulla o in igen, då funkar d, men inga hålla på o pina sig i storm o kyla.

2010-04-02 @ 22:28:04
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0