Hej o hå

Idag nalkas jobb igen. Roolit. Vartannan dag är ganska lagom att jobba tycker jag, speciellt när man inte är van. Bra mjukstart inför julruset. Men det kommer ju inte bli vartannan dag i fortsättningen. 2 dagar har jag tänkt , men får se, en ska ha semester i oktober så snart är det väl dax igen  =)  Tränade MMA (Brottning) igår igen och småtukade tummen, så nu sitter jag med den tejpad, men det funkar skitbra. Malin, som är med i gruppen, har boxat tidigare och lärt sig att ha tejp med, tur d, så jag kunde fortsätta att vara med o bända.

Klockan är 09.22 och jag har DAMMSUGIT idag. Men den där stackars nya dammsugarn var nog den första som fick svininfluensan på Åland, redan i somras som sprojlans ny i huset vart den smittad. Har inte kommit ihåg att kontakta försäljaren, men mailade idag (siddu barra!) Nu borde jag ju åka o handla lite smått innan jag far på jobb också. Vilket ju verkligen e drömmen då man har Jeff med. Men det är så tomt i skåpen så jag bara måste.

Efter jobbet så ska jag till Jajja på tjejfest. Och imorgon bitti till IKEA. Hur no d kommer att gå ihop med min kraftiga alkoholkaraktär.

Jag TROR att Jeff sovit hela natten inatt. Halv nio börja han gny. Jag har sovit med dubbla öronproppar o Chrille har tagit natten, så sisådär 7½ timme I STRÄCK har man in sömnbaggaget idag. Ha int vakna en gång själv iallafall. Dend är ingen-välling-i-sängen-kuren börjar ta sig. Li sover hos dagiskompis, och inatt kommer hon sova hos mamma o pappa och imorgon ev. med Loikas. En riktig sova-borta-flicka d där. Tröttnat på lägenheten mån tro?!

Nämmen om man sku få på sej nåt annat än de här trosorna och BH´n o göra nån nytta.


Kommentarer
Postat av: LenaL

Snacka inte om jul redan. Hjälp! Men det är sant att det inte är många månader kvar tills det nalkas julpynt i varenda butik.



Du är duktig du Tessa som far på och grejar. Var får du all energi ifrån?

2009-09-11 @ 15:55:36
Postat av: Tessa

Den där energin finns inte där hela tiden kan jag säga. Men jag får mina rus.

2009-09-12 @ 19:20:27
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0