Provat på ny träningsform

Denna termin är thaiboxträningen på tisdagar och torsdagar. De har satt ihop tjejgruppen med killgruppen, så vi kör paralellt med dem. Men på torsdagar så kör de MMA istället. Vi fick välja ifall vi ville prova på MMA eller köra thai. Alla brudar hakade på MMA:n. Malin och jag vart tända på det. Gu va kul! Och vilken bra träningsform då du verkligen brottas o använder hela kroppen. Sålänge man kör med en jämnstark partner och utan slag, så är det ju okej och tävling är ju inget jag tänkt sikta på.
Men såhär är iallafall reglerna i tävling:


*******************************************************************************************************
Mixed martial arts eller i dagligt tal ofta MMA är en kampsport där man tränar sparkar, slag, kast och markkamp med inriktning på fullkontakt. Till skillnad från många traditionella kampsporter så definieras inte MMA av hur utövaren ska genomföra en viss teknik, utan förklaras förmodligen enklare av vad utövaren inte får göra.

Förenklat kan några av de generella regler som definierar sporten sägas vara:

  • Tillhyggen får ej användas.
  • Nypa, klösa, bita, peta i ögon och slag mot bakhuvud och skrev är ej tillåtet.
  • En match består av ett antal tidsbegränsade ronder.
  • Vinst eller förlust avgörs genom:
  • Poäng.
  • En deltagare ger upp.
  • Knockout.
  • Domaren bryter matchen.

**********************************************************************************************************

T R Ä N I N G S V Ä R K
förra onsdagen var jag ju till gymmet med Ulle, och träningsvärken följde mig ända till söndagen. I tisdags körde vi ju stenhård thaiträning, svååår träningvärk efter d, igår var jag på bodycombat och jääävlar om jag inte haft träningsvärk idag och efter detta MMA pass så lär man ju va bra mör imorron. Tränade t.o.m nacken, haha, d va helt sjukt d iallafall. Första gången i livet min nacke fick göra push ups. Lär nog bli ett och annat MMA pass ännu. Bra att växla lite.

Imorron är det jobb på Dillen, ska bli så kul! Trött nu, natti.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ville gå på Joe Lambero. Ta chansen om du hinner:

http://www.marknaden.ax/object.con?id=40042

2009-09-04 @ 09:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0