Berg och dal

Ja det är så mitt humör är för tillfället. 
Igår ville jag t.ex gräva ner mig. En riktig skitdag med bara bara motgångar. Men kusin Mia stod vid min sida och försökte för kung och fosterland att hjälpa till, men det fanns ju inget hon kunde hjälpa. Skit skit skit, trött trött trött och myycket myyycket irriterad o deppad. Men efter en timmes vila och lite peppning av varann Chrille och jag, så drog jag iväg o träna iallafall. Nöjdare och gladare.

Idag steg jag upp på sprudlande humör.
Brorsan skulle komma och fixa ett temporärt nät utanför. Så inte Jeff sticker ut o räknar bilarna på Ålandsvägen.
1. Vi kan ju inte låsa dörrarna från insidan.
2. Då är det svårt att slappna av då man inte har koll på Jeff - som tycker om att gå ut o stänga dörren efter sig
3. Han e så förbenat snabb och vipps så är han försvunnen

Sååå. Efter några timmars slit av RedarRobban o SuperSonny, är nätet på plats och pappa ska slänga ihop en grind. TACK KILLAR!!! Sen får Leffepeffe vara ute bäst han vill. Och jag kan lägga mig på soffan, eller sätta mig vid datan, utan att måsta ränna o se efter var mekarJeff gör stup i minuten.

Inte nog med att nätkillarna var här. Vår nya soffa dök upp klockan tio imorse. Vår supersnygga, ultraperfekta soffa! Dock saknar vi 1 tillhörande "mellanbord" som ska vara emellan divanen och  2½ sitsen, och en träbricka som ska vara till den andra soffan. Det är alltså 2 soffor. Jag köpte även en grå matchande vaxduk till köksbordet. Så nu kan vi äta vid vårt nya bord oxå! Har inte velat använda det tidigare då Jeff gärna trummar med knivar o gafflar vid bordet. Orka få nya bordet sönderhackat direkt då. Nu har vi ett plastskydd under vaxduken så han kan hacka bäst han vill.

Nu återstår valet av köksstolar. Det lutar åt svarta läderstolar.



IMORGON KOMMER KÖKSBÄNKEN!!!
Man har inte alls känt sig hemmastadd här än. Men idag då soffan stod på sin plats och köksbordet ställdes i rätt position och jag åt kvällsmål ikväll. ÅÅ vilken känsla. Det var första gången jag riktigt kände att det är mitt hem. Bara vi fått vattnet kopplat och spisplattan på plats imorgon/övermorgon etc. så är det ju komplett. Att det sen återstår möbler och tillbehör för tiotusentals euro hör inte hit. Vi tar lite i sänder. Vi är glada att vi kan åka och resa. Vi har varit utan TV i flera veckor nu och det har gått bra. Den blir väl dock ikopplad snart (bara vi hittar strömkabeln, hahaha).

Jag hittar inte kameran så jag kan inte ta kort på soffan!!! Kanske imorn då  =)

Nu är det Desperate Housewifes för hela slanten i sängen på laptopen. Lyyyxxx. Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag funderade också på de där stolarna, men valde Serena istället med rostfria ben. Kom fram till att läderklädda ben vid matbordet kanske kan bli lite kladdigt när det finns smått i huset...

2009-10-29 @ 07:44:58
Postat av: Cindy

Meh.... JAG VILL SE BILDER :-) Är ju skit nyter på hur ni har det. Kom igen nu....det lilla man fått se e skit fint iallafall. Kram

2009-10-29 @ 20:40:00
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: silly

hemskt ful stol.

2009-10-29 @ 21:16:42
URL: http://sillyhilton.blogg.se/
Postat av: Maja.

Ibland har man skitdagar, bara att vänta ut dem och hoppas att nästa dag ska bli bättre..

2009-10-29 @ 21:44:49
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Tessa

Cindy halåå! Vem vill se bilder på ett stökigt hem/byggarbetsplats? Mellan varven kan man skriva sitt namn i skiten på golvet =)



Petra, vi har undikit krom o glans så långt det gått, Har sökt läderstolar med ben i borstat stål, men ingen har fallit oss i smaken. Vi kan sitta på våra IKEA trästolar ett tag till ;)

2009-10-29 @ 23:24:52
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Cindy

Du överdriver.....hoppas jag ;-)



Tessa: satsa på någge billigare snygga stolar från IKEA först sen när barnen blir äldre köper du fin fina dyrare stolar. Nu kommer jag inte ihåg vad i har för matsals bord, men om det är ett modernare kan ju en stol som Nandor, Gilbert eller Tobias från IKEA passa. Lycka till vännen.

2009-10-30 @ 10:25:57
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0