Tyst

Det är rätt tyst här nu. Idag fick Li vara hemma från dagis, av ingen orsak alls. Vi åkte alla 3 och åt lunch med fammo Runa till Nautical. 1½ timme muta man till sig, vart t.o.m påtår på kaffet. 45 minuter gick bra, sen gick det i mutornas tecken. Kritor o papper hade de där, även en par bilar. Sen fick man plocka fram motorcykeln, tutten o vovvo. När "tädi" hade upprepats så öronen ila, fick han traska (läs springa) omkring där. Han och Li busade lite, men Li "ville inte va barnvakt" längre. Så Jeff gick till trappan o lekte lite. När vi är påväg från bordet möter vi honom försiktigt gåendes med ett champagneglas med 3 vinkorkar i "maj maj maj" (=aj aj aj/nej nej nej). De står som utställning i trappan.

Hem. Mia, Lochlainn o Gabriel kom över. Elektrikern Tommy kom över o bytte ut lite armaturer i badrummen till grafitgråa. När Mia och Lochlainn åkte tog jag en powernap innan Jeff vaknade. Sen kom systrarna Linn & Tindra över och lekte sig svettiga. Och åt hämtmat från Maneechai. Och innan de hann fara hem så kom Fia och Jade hit. När kaoset blev som störst skickade jag hem systrarna och kastade resterande barnhögen i badkaret.


Linn & Li

Nu är alla gäster borta och barnen sover. Själv känner jag att ögonlocken är väääldans tunga. Det blir en kort kväll ikväll.

När jag lägger barnen brukar jag få en puss + kram, säga "natti natti, älskar dig, love you". Ikväll samma procedur. Men efter pussen hann Jeff före "La luuu". Så ssaatans gullit (med tänderna ihopbitna).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0