PÅ G

Nu jävlar e jag i tagen!! Med sömn kommer energin, jag vaknade INNAN ungarna idag. Halv tio, d va ljust o tyst. Efter att jag trippat bredbent (med handen som skål i skrevet) till toaletten för att fort som satan få nytt, torrt skydd mot den här asiga kvinnoåkomman, så kröp jag ner under täcket igen. Leendes. Jag vaknade före barnen. Efter 10 minuter kommer ett par små tassar trippandes, med i famnen hade han mårran o vovvo, vovvos svansen frenetiskt gnuggandes mot näsan. Är det när man fyllt TVÅ som man börjar sova hela natten? Han har inte gjort ett knyst ifrån sig inatt. SKÖNT!!!

Jag tog med mej barnen o mamma till Mattssons i Godby. Hade ju tänkt att Jeff skulle dyna där, men det tog en halvtimme av "tädi" o gnäll innan han gav upp o däckade i vagnen. Nåja, funka d å. Fick med mig lite av det jag hade på listan (som jag hade glömt hemma -vittu). Hem o hjälpa pappsen lite med dagens mat. Åt så satans god mat, igen. Och fittit god efterrätt också. Mia, Lochlainn o Gabriel kom över för att leka en sista stund innan de åker imorgon bitti.

Har hållit på med klädrenovering här. Blekt nedfläckade kläder så de fått en spännande kulör. Den stora orange vällingfläcken försvann från Jeffs gråa body, men förvandlades till en BEIGE body istället, annorlunda. De vita kläderna vart KRITVITA, Lis rosa vart riktigt ljusa och ena tröjan vart oxå beige. Jag färgade två plagg +  ett gammalt lakan ceriserosa. Vart skitbra. Nu har man inga "ska blekas-". "ska färgas-" högar längre, förutom en filt som ska färgas svart bara jag skaffar hem lite ättika som tydligen ska blandas med i färgningen.



Hade ju tänkt snickra en grind till norra sidan av vår inhägnad här på baksidan, men sover man till kvart i tio, så somnar man ju heller inte vanlig tid, halv elva ännu höll Jeff på sprang ur sängen, och mina nerver sprang maraton under huden. Kvart i tolv gick jag ut o såga o skruva i gamla brädrester. Gick riktigt smidigt och bra och en kvart senare var grinden nästan klar, återstår gör bara nätet som ska va i. Det ska fler skruvar i, dom tog lixom slut. Grannarna måst ju tro dom fått nåt psykfall till granne som står o sågar o skruvar vid midnatt.



Sådär, nu ska händiga Tessa gå o lägga sig. Det blir spikmattan, för inga e ja trött ännu då jag fått sova ostört ända till halv tio. Spännande att se hur denna natt blir. Tänk om man ska få börja sova nudå. Det skulle ju sitta fint inför julens heltidsjobb!



Gonatt!



Kommentarer
Postat av: Kim

Härligt Tessa :-) inte illa, verkligen inte illa :-)

2009-11-09 @ 10:32:37
Postat av: Camilla

Ja vad säger man? Du är lite speciell =)

2009-11-09 @ 12:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0