Va? E klockan midnatt?

Idag har jag inte alls varit vid datan förräns nu. Helt otroligt. Vet ni vad jag har gjort då. Klockan elva började jag panera och steka strömming. Det tog 2 timmar och det var många. Medans jag höll på med det så kom Eva över och vi snackade lite medans de där små kräken förgyllde sig. Fixade käk i Jeff och lade honom o sova så gick vi till bygget och spacklade. Jo sånt tycker Eva om och ville gärna med. Chrille kom dit oxå och lade upp lite väv i grovköket. Så nu är det klart. Det enda som är kvar att spackla är entrén.


Stekt strömming. Kanske han börjar digga det som sin syster.

Hungriga vart vi, så när Jeff sovit sin 1½ timme gick vi till Minimarket, parkerade Jeff utanför med blicken hans mot den trafikerade och intressanta Storagatan, babyvakten på och in o handla. Bönans sallader, choko och vatten -plånboken hemma. Till bygget för att äta. Inga gafflar, Jeff hade heller inga skor. Hem o hämta gafflar, skor och plånbok. Åt utanför huset och gick sedan hundra meter söderut för att spana på vad Li och Cassandra hade för sig.


Här står dom poolöverdraget och blöter ner sig någe vettlöst.

Där va d fullt ös medvetslös. De har inhängnad gård med bara en stor jävla terass med nedsänkt utepool i (förtäckt ännu, det är ju bara maj, men annars uppvärmd till typ kroppstemp), grillplats, utebastu och en massa massa roliga grejer. Det är ju där man borde hänga om dagarna, haha. Li kom med hem så åkte vi alla + Chrille till Kantarellen, via Minimarket för att betala av kritan.

Väl hemma så ville ju inte barnen gå in (surprise) så jag och barnen vart ute. Det var ju så underbart varmt o skönt. Där vi bor finns det nog oxå lite intressanta saker att göra runt huset. Men man kan inte göra dom varje dag, då ruttnar man. T.o.m Jeff tröttnar ganska snabbt och springer ut på vägen.





-Gungaaaaaaaaaaaaaaaa
-Plocka med grus o peta ner dem i brunnslocket
-Plocka blommor
-Springa mellan bilarna på parkeringen och meka på fälgarna o checka om bromsarna är intakta
-Kubba


Klockan åtta pluggade jag i strykjärnet, som började lukta brännt damm. Sen satte jag igång att stryka och märka kläder för Bettans Bod som jag nån gång ska ha bord på. Och voi satan i helvite va ont i ryggen jag hade när jag slutade, och det var halv tolv d. Snacka om projekt. Nu smakar d apa, men kläderna är prismärkta och klara ifall samtalet för ledigt bord kommer. Yess.

Nu "ska jag bara" surfa lite innan jag går o lägger mig.

Kommentarer
Postat av: Kim

säger bara: wow =) jag är impad =) känner igen jefffs lista..hade samma kul grejor när jag själv var liten =)

2009-05-21 @ 23:33:30
Postat av: Lowa

men hallooo... nu börjar du gå om mig... stekt strömming... de slår ju mina bakverk med hästlängder! Kram

2009-05-22 @ 10:32:10
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Tessa

Hahahaaa Lotta, vicken tävling!



Kimpa, kanske Jeff blir som du då han blir stor ?

2009-05-22 @ 11:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0