Nu är tvätten i skåpen

Min kära sämre hälft (tack Anna för uttrycket -Me love plenty) kom hem en sväng på förmiddagen idag och behövde byta till ett par byxor "med många fickor".

-De hänger på sträcket i torkrummet, sade jag, som satt mitt i frukosten. (fniss fniss fniss)

Li hakade på ner och det tog inte länge innan Jeff va tädi och sprang ut i trappuppgången och ropade på pappa. Pappa hörde och kom upp och hämtade och så låste de in sig i tvättrummet (annars utövar Jeff volt i betongtrappan). Jag åt frukosten i tystnad och läste Ålandstidningen, njöt av varje sekund tills de 10-15 minuter senare kom upp med ALL tvätt, hehe. Mätt och nöjd satte jag skitgrisarna i badet och vek ihop hela drösen med tvätt. 9 maskiner har jag tvättat på 2 dar, men detta var kanske hälften, så projektet tog inte så länge.

Före


Efter


Jag viker Jeffs och Lis kläder i högar med:
-bodys
-tröjor
-hårdare byxor
-mjukisbyxor
-tights
-tröjor med zipper
-ollar
-pyjamas

Yes, jag vet jätteduktig  =)

(Nu ska jag packa, ska till flyget om mindre än 2 timmar)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ha,ha! Du är så rolig med dina listor. Du förgyllde min kväll lite extra nu med din lista och ett extra skratt.

BTW- jag har precis samma uppdelning som dig i tvättvikningen.

Nu skall jag jobba vidare här... Tjipp!

2009-05-30 @ 18:09:31
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Lowa

... men hallooo... när tänker du komma hit och hjälpa mig? Skall tralla upp tvätthögen åt dig på nätet så skall du få se! :)

Du äääälskar ju att vika kläder :) .. och jag håller på att bryta ihop av eländet! bläk

Duktig du är som orkar med de här vikandet i allafall. Kram

2009-05-30 @ 22:14:41
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Tessa

Ja alla har vi våra laster, haha. Vaddå listor? Menar du att jag brukar ha d ofta Linda? Hehe.

2009-05-31 @ 20:45:22
Postat av: Linda

Inte för ofta, men det händer ju lite nu och då... =) Det roliga är att du kommer på att skriva listor på sådant som åtminstone jag inte skulle komma på, som denna lista och då du skrev lista hur su sorterar din tvätt... Ha,ha! Askul att läsa i alla fall.

Måste bara säga att du är skitsnygg på bilderna från Borgo, ingen sliten småbarnsmorsa här inte. Du ger oss andra hopp... ;)

2009-06-01 @ 20:19:41
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Tessa

Hahaha, jaaa det är min tvättlista du syftar på, haha. Bra att d roar nån =) tack för komplimangen, kände väl mig lite barnfri o snygg just då i solen med mitt nyfärgade och nyklippta hår, färgade fransar och bryn etc. herregud!!! Bra att man får ha håret fritt från mat o rena kläder nån gång, hehe. Gulligt skrivet iallafall.

2009-06-01 @ 23:11:29
Postat av: Jessica

Wow! Så där brukar det se ut hos mig varje dag! :S Hehee

2009-06-02 @ 14:43:35
URL: http://jessimons.blogspot.net
Postat av: Anna L-B

He he, ja visst e det ett ganska bra uttryck! Kramis från Anna som INTE gillar att vika tvätt. Jag gillar att slänga tvätt i maskinen (för då minskar det i tvättkorgen...), men inte att ta hand om det sen...

2009-06-04 @ 18:50:12
URL: http://www.sunnyanna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0