Husinfo

Nu har vi beslutat att måla direkt på gipsskivorna. Underarbetet vart så bra, så vi målar direkt på och så får vi sätta upp ev. tapeter eller nåt om en par år (om d behövs). Detta sparar ju massor av tid. Killarna som är där och jobbar nu kliver snart, om en par dar, några steg norrut och börjar måla på Esplanad istället. Där ska målas om innan hotellet öppnar för säsongen. Det innebär att ingen är och arbetar i huset. Badrummen fixar sig ju, och golvplattorna ska Ådi o Kempa fixa. Men det som återstår i resten av huset är ju kanske sånt man kan göra själv.

Ikväll for jag dit 1 timme och spacklade alla resterande skruvhål. Imorgon går jag ett varv och ser ifall nån justering behövs, sen ska d slipas och målas. En massa fönster är ännu ospacklade. Men det är sånt man kan göra en timme i taget fast.




På övrevåningen börjar det ta sig. Grundmålat en gång, 4 meter upp i tak. Här ska väggarna vara vinröda och taket vitt. Skitasnyggt med vitt som bryter av mot vinrött. Ekparkett och så ska vi ha vit spegelpanel ca 120 cm upp.


Här är ett exempel på vinrött och vitt:


Idag sopades sockeln ren och målades med svart vad det no heter.


Snart ska vi få trappa i trä.

Kommentarer
Postat av: Anna L-B

Datorn bråkar. Vill inte låta mig kommentera. Men jag vill - så jag försöker igen. För wow, det kommer att bli riktigt läckert i huset tror jag!

Och jag fick mig ett fint skratt när jag såg bilden på din lilla gulliga envisa son i förra inlägget! Kan riktigt se framför mig hur han kämpat för att inte ligga ner och sova :-)

2009-05-18 @ 20:43:26
URL: http://www.sunnyanna.com
Postat av: Andréa

Jävlar va snyggt de blir alltså! Helt otroligt läckert!

2009-05-18 @ 21:00:06
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Lowa

Va fint ni får det.. och bra feng shui!

Kram

2009-05-19 @ 07:06:16
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Cindy

Wow.... va långt ni kommit. Kul att få det målat, måste göra stor skillnad. Mera bilder... Kram

2009-05-19 @ 11:06:47
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: sandra

men fy sejdan va najs det blir.. big change since last time..like!! älskar oxå vinrött. Målade själv ( åberg) vårt sovrum i tjudö förrut och vi hade "turen" att vinrött råkade vara den absolut dyraste färgen att måla..grattis!

2009-05-19 @ 15:43:28
Postat av: Camilla

Ja så snyggt o kul att se hur det tar form verkligen!

Äntligen hittat en fördel med att det varit lugnare på Cika iår för er kanske =)

2009-05-20 @ 09:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0