Arbete och fredagsmys

"Vi ska ha mys ikväll!" sade Li glatt till Costa idag på bygget. Han förstår ju inte svenska så han såg ju ut som ett frågetecken och jag måsta ju översätta då att "we are gonna have a cosy evening at home tonight". Costa e så gullig med Li, han busar alltid med henne och tar med henne och låter henne vara med och arbeta. Idag har hon sopat upp det fina slipdammet med en borste och i en tom färghink. Förra fredagen fick hon färg och pensel och sattes i arbete. Hon målade ca 1 kvm och satt närmare en halvtimme. Ibland har hon tålamod.

"Men mammaaa, det är lite fusk när Costa får ha sån där rulle, för d går mycke snabbare".


Här har hon publik av Natalie.


FREDAGSMYS
Li släckte alla lampor i hela lägenheten och önskade även att vi skulle sätta på ljus, men kom ganska snabbt fram till att det kan vara farligt med eld och en huligan. Fram med favvosaften PIRKKAs röda blandsaft, fet påse med bacon & cheddar ostbågar, en påse poppisar och 2 vitlöksdippar. Då vi var till Minimarket och skulle köpa glass idag så frågade jag Li ifall vi skulle köpa dipp till kvällen. -Joo mamma, men köp TVÅ, för du äter alltid upp allt, vråla hon över hela butiken. Så vi hade dubbeldipp till ostisarna, vilket var ett mkt bra beslut, då det bara vart lite bottenskrap kvar.


Lite fot i bågarna.

Jeff måste tyvärr mysa fastspänd, annars blir d inte mycket till mys. Men han trivs där så. Men efter 45 minuter Pippi Långstrump så vart d tädi. Då vart d fredags-yr och dippen stritta och ostbågar och popcorn vart runt hela det nystädade golvet -gråt int över småsaker, gråt int över småsaker-


Edde dedde dääää skriker han hejvilt med sin "djur-röst" och pekar på TVn när Pippis mus dyker upp i TVn. Ungefär som om man inte sku ha sett den då musen är större än en själv i den där Jumborutan. Han pratar med en speciell fag-ton då han ser djur. Han fullkomligt älskar djur och gosedjur.


Chrille ansträngde sig för att hänga med på samma mysnivå som jag och Li, men fick bara i sig några bågar. Asså vi dela på den där MEGAPUSSI 275 g ostbågarna jag och Li. That´s my girl! Jeff visar tydliga tendenser på att gå i sin mors fotspår han med. Nu hitta jag just en öl i grönsakslådan i kylen, så jag tar den så jag blir lite trött, god var den. Imorgon är det SPA och utgång med flickorna.

Kommentarer
Postat av: Anna L-B

ASG, jamen vilken skön bild när Jeffus lägger foten i skålen! Börja garva när jag skrolla ner till den :-). Yes, har också svullat här ikväll. Fast utan mina grabs då den ena e på jobb och den andra på Stafettkarnevalen i Helsingfors. Och spa ja...hm vilken virrpanna jag e då...I WILL make it next time!! Kram

2009-05-22 @ 23:26:54
URL: http://www.sunnyanna.com
Postat av: Tessa

Jo han börja skruva på sig, och ville väl förstärka ostbågslukten lite granna kanske =) svulla e fint, nu e min mage riktigt riktigt flärrig o sådär asig. Härligt gott var det så värt d, helt klart. Haha, ja du e nog virrig du, men det går mååånga fler tåg.

2009-05-22 @ 23:46:56
Postat av: Lowa

Mys, härligt med myys!

2009-05-23 @ 07:28:51
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Andréa

Fredagskvällar e de bästa som finns! Jeff ser för skön ut där med foten i skålen, garv! När jag vänta Aron börja jag kräkas när jag sku käka ostisar. lukten av dem bara gjorde mig illamående. Efter de hatar jag dem.



Jaha ni har spaparty igen, jäkla lyxbrudar! =o)



Jepp, fårvånar mig inte om vi ses ute i svängarna ikväll. Ska försöka hålla mig i skinnet, men de blir så svårt där framåt natten.. Benen börjar gå liksom och rumpan börjar ofrivilligt svänga hit å dit... Danssuget blir för stort efter några glas vin liksom.. =o)

2009-05-23 @ 11:48:28
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Andréa

Fredagskvällar e de bästa som finns! Jeff ser för skön ut där med foten i skålen, garv! När jag vänta Aron börja jag kräkas när jag sku käka ostisar. lukten av dem bara gjorde mig illamående. Efter de hatar jag dem.



Jaha ni har spaparty igen, jäkla lyxbrudar! =o)



Jepp, fårvånar mig inte om vi ses ute i svängarna ikväll. Ska försöka hålla mig i skinnet, men de blir så svårt där framåt natten.. Benen börjar gå liksom och rumpan börjar ofrivilligt svänga hit å dit... Danssuget blir för stort efter några glas vin liksom.. =o)

2009-05-23 @ 11:48:47
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Kim

Haha, Andrea, du träffar mitt i prick med de sista meningarna =) man liksom dras till arken på nåt mysko vis =)

kanske dags att säga "vi ses i vimlet" redan nu?

2009-05-23 @ 15:29:11
Postat av: Tessa

Ajdå, ja värre saker kan man få kräkningar av, nej ostisar o alla chipssorter är UNDERBARA, tur att jag int fick nå spyattack av d då jag va gravva, det är ju en del av mitt leverne =)



Fy farao vilken krappola jag har idag. MÅr riktigt illa o vill spy. Men jag fick riktiga rump o benkänningar och dansade massor, men hann tydligen dricka alltför mycket ändå.



Tack för rocken Kim!

2009-05-24 @ 14:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0