Klöver flicka

Min lilla flicka slår mig på fingrarna hela tiden. Nu menar jag ju asså inte ordagrant, men hon överträffar mig och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Som t.ex igår. Jag jobbade 10-17, var alltså borta hela dagen. Kom hem, håvade in lite middag för att få jämnt blodsocker igen. Sen ville Li att jag skulle leta fram hennes Dora dataspel. Jag började leta i hörnbokhyllan, som är en riktig "allt-i-allo-hylla". Slutade ju med att d vart grej-ras och jag svor så satans.

-MEN NO VA D VÄL HELVITE Å NO VA D SKA JÄVLAS! Röt jag med min argaste stämma. Jättebra förebild jag vet.

Li tog väl åt sig och trodde det var henne jag blev arg på då det var hennes spel jag letade efter. Hon tänkte kvickt, tog sakta tag i min handled, böjde sina små nätta ben, sökte ögonkontakt och sa:

-Men mamma, nu har du varit borta på jobbet hela dan, då ska du inte börja skrika direkt då du kommer hem.

Och detta slutade ju givetvis med kramkalas.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En annan sak som hände förra veckan då jag skulle föra henne till dagiset. Det var den dagen då Jeff hade sin bad mood morning. Han började ju pirra redan hemma, jag fick ju bussigt nog i hallen och sade till honom på skarpen och gjorde en riktigt arg min till honom innan vi skulle gå ut i trappan. Nå d resulterade ju med gap hela vägen ut (ungefär som om det skulle betyda att han ska måsta gå ut o sitta timeout ensam nånstans då man klär på honom), tojmar d inga att han faktiskt är påväg bort till nåt roligare ställe än hemmet. Helt otroligt.

Nåja, när jag kom ut med honom bärandes som nån madrass under armen så kommer Li, som hade varit ute och väntat. Jag sätter han bestämt i vagnen och fortsätter med min arga min och säger att jag är sur för att han gnäller och att jag har ont i öronen. Jeff tittar förskräckt och börjar gråta ännu mera på "mamma-är-arg-viset". Li, familjens pedagog, kommer fram till honom, tar han i händerna och böjer sig ner mot vagnen "men Jeff, du är stor kille nu, du är ett år, då behöver man inga gnälla på det där viset. Du får lära dig prata nu så du får säga vad som är fel". Asså jag dör.

Pusskalas så gick vi glada till dagis. Li är min ängel. Hon räddar mig.

Natti natt.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Asså de där e de bästa jag vet, att läsa om när barnen säger sköna saker. Och så smarta saker egentligen.. Så himla gulligt! De e bra att du får de förevigat i bloggen så hon kan läsa det när hon blir äldre. Jag skall absolut ha blå skrivbok att skriva hyss o sköna kommentarer som Aron gjort i. Så som Emils mamma.



Ha en bra dag i snöstormen!

2009-03-24 @ 07:35:30
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Tessa

Haha, smart! D måst jag göra med Jeff oxå. Han kommer bli en hysskille, d vet jag. Li har inte varit mycket för hyss, men hon är kung på sköna komments =)

2009-03-24 @ 07:39:58
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Barn är för sköna, det är bra att de finns o lär oss vuxna lite =)

2009-03-24 @ 12:23:04
Postat av: sandra

jävla hormoner..börja just lipa åt inlägget!!

2009-03-24 @ 14:37:02
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: Mita

Hon ÄR nog din klippa den där tösen...gulle!

2009-03-24 @ 17:28:47
Postat av: Anonym

Wow säger ja bara...vilken klok liten tjej. Blir riktigt tårögd av hennes klokhet. Ge henne en bamsebamsekram från mig och säg att ja (o Rasse) tycker att hon är jätteduktig!

2009-03-24 @ 19:23:22
Postat av: Anna L-B

ja du gissa kanske att det va Rasses mamma som skrev det ;-)

2009-03-24 @ 19:24:27
Postat av: Tessa

Yes, vad vore livet utan dem =) Haha, Sandra du e söt. Ja Anna, d ska jag hälsa henne, hon kommer bli nöjd, Rasse lixom =)

2009-03-24 @ 20:19:29
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0