Upprörd

Idag har Jeff varit missnöjd och gnällig stor del av dagen. Då man hindrar honom från nåt han inte får göra blir han skogstokig i båge och skriker högre än då han trilla ner för trappan en våning hos Lina o Johan. Man blir ju lite lätt frustrerad -ja. Det är ju inte så att man ger upp och säger "spring ut på Ålandsvägen så får du se vad som händer", eller "jaja lek med knapparna till spisen då". Nä d gör jag inte, istället måste man försöka undvika dessa situationer. Men vem har barnlås på spisen då man inte har småbarn hemma?

Mindre allvarliga situationer finns ju. Som då vi var över till *ingen nämnd person* ikväll, och så fanns där på bordet en liten flagga som tillhörde en liten midsommarstång, som jag gav till Jeff (som bara sett flaggor på stång och vart ju givetvis nyfiken hur de kändes i verkligheten). Vad skulle han kunna göra med den vävda nya lilla flaggan i tyg? Förstöra? Men det visade sig vara näst intill  en katastrof. Ägaren till denne flagga hade ju letat Åland runt efter denna lilla fina, men icke ömtåliga flagga och börja typ hyperventilera för att Jeff gick och kände (och kanske smaka lite) på den. Där sattes jag på ON och efterföljande konversation fick mig att explodera. Jag tog med mina älskade (men busiga) barn och for arg och gråtandes därifrån.


Kommentarer
Postat av: Lowa

Ja du..svårt de här när trots Ola kommer på besök... och så blir de värre och värre för varje år som går.

2009-06-03 @ 21:55:37
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: ANNE

Men herregu spela roll..konstiga människa!! Hit får jeff komma och tugga sönder vad han vill:)Kram

2009-06-03 @ 22:09:49
Postat av: Tessa

Ja tugga, riva, spilla, WHATEVER. Grr va ledsen jag blir över när folk ska göra småsaker så stora.



Och pessimister vill jag inte se röken av alls, ni behöver inte kontakta mig överhuvudtaget när det känns som svårast. Alla glada, positiva vänner - kram till er.

2009-06-03 @ 22:42:10
Postat av: Kim

har sagt d förut o säger d igen, jeffen är tammetusan en sköön kille =) glad, gnällig och skvatt galen...allt blandas och kryddas med en rejäl nypa nyfikenhet =)

2009-06-03 @ 22:56:37
Postat av: Tessa

Kim - du tillhör definitivt mina positiva vänner =)

2009-06-04 @ 08:33:28
Postat av: Camilla

Oj tänkte jag vad har vi nu gjort igen, du var ju här igår kväll...men kände inte helt igen mig någon detalj saknades..



Förresten Tessa tänker jag nog trotsa dig o ringa dig även när jag är ledsen eller sur eller vad det nu är , sorry nanny för du är ju med min allra allra vbs =)

eller var det "klippkortmänniskan" m målarkläder ner o arkenlook upp

2009-06-04 @ 08:50:17
Postat av: Tessa

Haha, man får givetvis ringa när dagarna känns tyngre än vanligt, det gör ju inte en till pessimist. Speciellt inte om man är optimist+ 363,5 dag per år.



Jag kan bara inte med såna som söker nåt att gnälla på varje gång man ses. Usch!

2009-06-04 @ 11:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0