Jobba!

Var med lite mer prylar till Bettans Bod då det tydligen hade sålts bort en stor del i ett huj av det jag hade där. Sen till Byggis med ett glatt och ett grinigt (högljutt) barn i bilen o köpte taklister till lägenhetens toalett. Var in till lägenheten med dom, där hade de satt upp spottarna i taket, strömbrytare och eluttagen var på plats, asså naaajs. Garderoberna höll de på med så imorgon tar jag med mig kameran så ska ni få se! Golvet med bauttaplattorna är ju satta och det vart sååå snyggt. När dagens göror var gjorda (skippade att handla matvaror till Esplanads frukost, sparar lite tills imorgon oxå  =) så fick Li öva lite inlines på Esplanads parkering som hon "bett om" (läs nötit) hela morgonen. Där fick hon även möta han som hon e "förtjust i", dvs Costa. Hon blir helt röd i ansiktet då han pratar med henne på engelska och använder ordet "sweetheart", gulle.

Klockan tre, direkt från Esplanads parkering, iförd armybyxor och svart basic slappartröja, på examenskaffe till kusin Malin. Där blanda man in sig bland eleganta, fina och uppfixade släkingar och icke släktingar. Jeff hade (till slut) somnat i bilen och missade både supergodpastasallad o gudomlig chokladtårta, men hann säga hej till mammas nyexaminerade kusin och busa lite med småkusinerna. Det vart en snabbvisit då jag skulle på jobb till Dillen lite över fyra. Jenny kom och hämtade barnen och jag for på jobb. Klockan sex bytte Jenny skift med syrran, som var här till över halv nio. Det var kunder i huset ännu kvart över åtta. Och det ska rullas in 3-4 posthäckar med grejer i, 2 varupallar med varor kånkade jag in och de vanliga 8-9 korgarna som står utanför butiken och en stor vagn på hjul, som det alltid ramlar massa hinkar o spadar från då man drar vagnen över gallret innan man ska ha in den. Då kommer det ramsor inombords.

Jag var svettig och irriterad då jag glömt bort hur det är att jobba på sommaren, förut gick ju det där på rutin och man var van att det var så mycket. Men idag kom det många svordomar då jag bar ner stora grejer till lagret och det bara rasa ner grejer som jag stötte i bakom mig men saatans jävlar, no va d väl helvite å no, höll jag på för mig själv därinne. Nu kan man ju skratta åt det, men just då kände jag att jag bara ville hem så syrran kunde gå hem. Men då var låset till ytterdörren borta. Efter samtal kom vi fram till att det låg på KappAhl. Grr. Lite efter halv nio kom jag mig därifrån. Hem och pussa på världens gulligaste barn, käka o nu e d aktuellt. Tjoho!


Kommentarer
Postat av: sandra

hahaha...du och jag har PRECIS samma uttryck när man blir fitti.. " men no va de väl helvitä å no"!!!! klockrent!!

2009-06-05 @ 21:18:07
Postat av: Tessa

Haha, jo ramsan lixom bara faller över läppen helt okontrollerat. Idag kallade jag oxå kortläsaren till cp och ena pallen som jag drog in genom hissen med pallyften fick höra vilket jävla AS den va, haha.

2009-06-05 @ 21:31:01
Postat av: kussa Malin

Tack för presenten.. :) superkul att ni kom! själv har jag just kommit hem från club marin, måsta skippa arken pga. mitt nackspärr som väägrar gå över.. saaatan!! Puss hej!

2009-06-05 @ 22:30:57
Postat av: Tessa

hahaha, jag trodde du va rädd att mössan din skulle trilla av, att d va därför du va så försiktig med huvet. STackarn. Kramis.

2009-06-06 @ 00:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0