Smink

Li fick en box med smink av en bekant. Inge värstingsmink. Så jag sa "du behöver inte va rädd om d här, sminka hur mycket du vill". Hon vart så överlycklig så hon skulle ju prova ALLT i den på samma gång, 3 olika sorters läppstift, som givetvis inte fick rum på läpparna. Alla ögonskuggor och rouger etc. Jisses så hon såg ut. Frågade henne om hon sminkade sig fin, eller om hon sminkade sig på skoj. Hon börja garva o sa att d nog bara va på skoj. Tack och lov.

Lika duktig som sin mamma med läppstiftet:


      

Kommentarer
Postat av: Mita

Nej HÄRREGUD!!!! Stureplan nästa.....pluttis...

2009-01-21 @ 07:52:13
URL: http://mita.webblogg.se/
Postat av: Andreá

Jäklar vilken vävrsting sminkbox.. De gäller att börja öva i tid. Alltså det där tyckte jag va så kul när jag va liten.. Fast jag tyckte jag va jättefin. Nu när man ser på bilder så inser man fakta... Att sminka andra va ju ännu skojjigare.



En gång lova jag att sminka brorsan till typ läskig sjörövare.. Hi hi... Jag gjorde värsta tjejsminkningen och släppte iväg honom att visa hur häftig han var till mamma. Sen när han såg sig i spegeln blev de ju smått psykbryt. Att jäklas med brorsan va tydligen skitkul. Han minns det än hur besviken han blev, stackarn.

2009-01-21 @ 08:10:25
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men som sagt övning ger färdighet och om några år är spegeln/badrummet totalt ockuperat och ni har en välsminkad tonåring =)

2009-01-21 @ 08:34:22
Postat av: Jenny

Vad fiiiint! :)

2009-01-21 @ 08:42:21
Postat av: LenaL

Jag kommer ihåg hur överlycklig man var i den åldern när man fått ärva smink av någon. Och så höll man på och kleta och smeta. Ibland sminkade man sig i smyg och snodde mammas sminkgrejer...hihi det var så roligt!

2009-01-21 @ 12:13:05
Postat av: sandra

Men jisses vilka härliga bilder.. Hon har ärvt sminktalangen av sin mor tror jag..

2009-01-21 @ 12:23:20
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Ja, minns själv hur man smöganvände mammas (fattiga) sminkväska, och givetvis lade man visitkort i ögonskuggan då man GRÄVDE i den. Därför tänkte jag att hon fick göra precis vad hon ville med den där, men på ett villkor. Att hon frågar först, gör de på toan, och INTE förrän vi ska nånstans, utan d ska tvättas bort efteråt.

2009-01-21 @ 19:36:34
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Oj, d där va visst 4 villkor.

2009-01-21 @ 19:37:05
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0