Sjukrapport

Li: Fortfarande febrig trots att hon va så himla pigg igår. Hon sov till halv tolv imorse, hade iofs varit vaken till elva igår kväll. Somnade vid två på soffan och sov 3 timmar.  Var pigg ett tag här och nu till natten vart hon sjuk i örat och allmänt dåsig. Dock inget mer spyende.

Jeff: Har nog feber även han, sov 2 timmar på balkongen, och när jag tog in honom var han så gnällig och slut. Han skrek o nåjsa ett tag, inget hjälpte, han ville inte ha tutten, satt bara och höll i sin vovve och grät. Gulle. Fattade inte att han tydligen ville sova mera. Tänk om han kunde tala! Så jag satt honom i sin säng, knäpptyst i den trygga vrån, tutten i mun och slöt ögonen tvärt. På bättre humör då han vaknade. Och var sedan piggelin en par timmar tills det var dax för sängen igen. Inga fler spyor har skådats, men däremot osar d bra ur blöjan, han släpper såna katapulter som bara är gult vatten, urk. Skrattar bra då han står och pruttar.

Chrille: Gjort av för klent virke är fadern till dessa ovanstående. Han meddelade mig inatt då jag kom hem att han nog är sjuk nu. Men jag tryckte in mina öronproppar som planerat och sov mig igenom hela den besvärliga natten, steg upp lite över elva och var piggelin själv. Lite krappiskänningar i maggropen emellanåt bara. Efter att ha mätt tempen på sig själv som man gör på bebisar (för att få högsta möjliga siffra) vart han om ännu sjukare då mätarn stod på 38,8 (han har normaltemp på 36). Vägrade ta febernedsättande utan låg bara i sängen och ojade sig. Jag fick i nerverna och tryckte i han en burana o en thai-paracetamol. Sen var han på fötterna igen (en stund).

Jag: Som sagt, men lagom mycket alkohol, ordentligt med sömn så slår inte ens krappisen fullt ut. Däremot har jag sjukt i strupen efter allt galande och hostande. Så få se nu om även jag är som en ungbjörk o ligger däckad imorgon. Blir ju mkt sällan sjuk.  Men känner hur ögonen kliar och hostan tar mer och mer över. Har levt på finrexin och vitpepparkorn i 2 dar nu. Återstår att se om jag trillar dit eller ej.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas du klarar dig så någon håller upp familjen =)

2009-01-26 @ 10:34:37
Postat av: sandra

Gav du alla tre supp?

2009-01-26 @ 13:12:48
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Hah haaa

2009-01-26 @ 13:20:13
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Mita

Ha ha, skön uppatering om hela ligan...Det är väl givetvis MEST synd om Chrille????

2009-01-26 @ 15:35:51
URL: http://mita.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Ja hur kunde du gissa d. Jag har INGA kommentarer mer om d =) tror ni vet själva hur sjuka karlar kan va.

2009-01-26 @ 17:30:30
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0