B O D Y C O M B A T - bästa träningsformen?

Imorse vaknade jag med träningsvärk OCH huvudvärk. Glömde ju skriva om mitt premiärpass på Bodycombat på Avancia igår. Sjukt cool träningsform. Däremot hade jag något svårt att hänga med i de slag och kombinationer jag aldrig sett maken på förut, men övning ger färdighet. Precis då man lärt sig en kombination, tog den låten slut och dax för ny låt och nya slag och sparkar. Jag hade skiitsvårt att göra efter instruktören då hon stod mot oss och så vart det lixom spegelvänt. Tur var så stod Ramona brevid mig och har gått på det förut, hon kunde de rätta slagen och sparkarna så jag tittade på henne istället, för hon stod ju "rätt svängd".

Iallafall, ang. min huvudvärk. Jag sveper ju alltid MINST 1 liter vatten under ett träningspass, plus att jag måste dricka ½ liter till innan natten, annars får jag migränhuvudvärk/krappishuvudvärk dagen efter - UTTORKAD? Igår vart jag rådd av erfaren bodycombatare, Rarra, att ta d lugnt m drickandet pga risken för håll o skvalpningar. Så jag drack knappt ½ liter o glömde ju bort o fylla på vätskedepån igår kväll. Kände mig något mörbultad imorse, trots att jag sovit med öronproppar inatt och inte blitt väckt.

Bodycombat är nog den roligaste träningsform jag provat på, styrka och kondition i ett, kan det bli bättre?
På Avancia måndagar 17.45.

Kommentarer
Postat av: Andreá

Låter riktigt kiva de där! jag gillar sånt där.. Önskar jag tog mig tid...

2009-01-20 @ 14:55:06
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Catta

Drick ordentligt hela dagen fram till träningen ist, då orkar man bättre under själva träningen också.:)

2009-01-21 @ 13:34:54
Postat av: Tessa

Oj, och d ska man komma ihåg... =) ska försöka, tack för tipset.

2009-01-21 @ 17:14:42
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0