Bygget i bilder INOMHUS

Nu har jag ÄNTLIGEN varit till bygget!

-Barnfri (tack syster OCH mamma o pappa)
-in I huset
-MED kamera


Loikas familjen var på husesyn, och jag höll på att tappa hakan hundra gånger, då de börjat sätta upp mellanväggar, jag upptäckte fönster jag inte hade räknat med, vissa rum såg mycket större ut än jag förväntat mig, och vissa mindre. Ja det var minsann intressant, men lite scary att trippa där på övrevåningen med temporära golv, där ska man inte stiga fel! Tänkte dela med mig lite bilder förståss:


Här är balkongen som inte är klar, den vätter mot öster, in mot gården lixom. Svårt att se den när det var en massa byggställningar i vägen. Men feta pelare såg det ut att va. Nice.


Här står jag i farstun och plåtar rakt framåt (mot Ålandsvägen). Längst bort, rakt fram in i bursbråket och lite in till höger kommer vardagrummet att bli. Längs med väggen till höger kommer det gå upp en bred trappa som ett upp och nedvänt L.



Här står jag i burspråket, dvs vardagsrummet. Rakt fram förbi där Johan står är farstun och vår entré. Dörrhålet bakom honom är till grovköket. Och till höger har vi köket. Där saknas en vägg längst bort mellan grovköket och köket. Väggen ska vara där alla rör och sladdar sticker upp ur golvet. Nästa bild är tagen ungefär ifrån där strålkastaren står på denna bild.


Här blir matsalen. Högra fönstret vätter ut mot Ålandsvägen.


Övrevåningen. Dessa 3 fönster i mitten är i kontoret, vätter mot Ålandsvägen. En vägg kommer upp där det coola taket börjar. På övrevåningen är det extra högt till tak, dock ej i sovrummen, men i kontoret och i "aulan" va fan ska man kalla d? I husets mitt? Trapphall? Det blir en TV där med, så d blir väl ett TV rum.


Dessa finsnickerier gör ju så mycket! Det är skitasnyggt! Balkongen kommer ovan.

Det kliar nu. Och bussigt. Vill börja kolla på nya möbler NU och kakel, ja ALLT. Snart börjar d. Visst blir det  NAJS. Inga bilder tog jag från lägenheten då det bara var ett sjujäkla stort rum med ett jumbobadrum.





Kommentarer
Postat av: Kim

imponerande, minst sagt =)

2009-02-01 @ 23:17:09
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Petra

Wow! Blir verkligen snyggt!! Och stooort...! Ska bli spännande att se när allt är färdigt.

2009-02-02 @ 10:16:01
Postat av: Camilla

Nu vet jag vart mina morgonpromenader kommer att gå, kaffe m morgonsol på balkongen =) here I come! oj låg ni o sov...jaja jag får väl fixa o sitta själv därute då i värsta fall o vänta på att ni vaknar till =)

Härligt o oj vilken känsla ju mer det tar form !!!!

2009-02-02 @ 14:02:30
Postat av: Cindy

Åh va roligt att få en kik på insidan.... blir super läckert. Förstår inte riktigt hur alla rum riktigt är, men nästan :-)

Kram

2009-02-02 @ 21:33:10
URL: http://projektbjorkbacken.blogg.se/
Postat av: Tessa

Haha, nej inte lätt såhär i bilder. Men nere så är det ju farstu när man kommer in. Till vänster kan man även komma in via grovköket och till höger toalett. Efter toan kommer trappan gå upp längs med höger vägg. Köket är till vänster längst in och vardagsrummet till höger.



På övrevåningen förklarade jag väl int nå mer.

2009-02-02 @ 21:36:04
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Tessa

haha Camilla, du är lika välkommen att känna dig som hemma där som jag är hos er =) du får nyckel (eller koden) och balkongen finns en stol för dig, tvivlar på att Chrille kommer att sätta sig ner där och "njuta", haha.

2009-02-02 @ 21:37:28
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0