Det finns goa människor

Den här fick vi av Maja & Peter från Närpes. Ett lite finare diskmedel  =)  asså de ger ALLTID så otroligt genomtänkta gåvor, och de har ALLTID med något då de kommer till Åland. Li fick t.ex en sån där plastad Marimekko hakklapp en gång då hon va bebba, den användes febrilt en hel Thailandsresa som varade en par månader. Den kom väl till användning kan man säga. Nu undrar ni säkert vem faan Maja & Peter är.



Jo det började som så att Maja & Peter köpte en taxvalp av mamma o pappa för tyyp 20 (??) år sen. Rabbe hette han. Sen kom Peter o jagade rådjur till Åland med Rabbe varje år. När Bianco fick sin kull för 5½ år sedan så köpte de en valp av oss, Baccus. Rabbe finns nu inte mer, men Baccus kommer och hälsar på varje år och han e ju så JÄVLA gulli. Piper alltid glatt som nån bebis som om han kände igen mig.

På den vägen är det. Och de kommer alltid ihåg oss då de kommer "grattis till bebisen", "lycka till i nya huset". Så rara, jordnära människor. Jag vet att Maja ibland läser min blogg. Hoppas att hon läser det här oxå  =)  TACK för att ni kommer ihåg oss.

Otroligt hur de (iallafall Peter) kommer varje år, att de hållit kontakten så bra, trots att de "bara köpte en tax". Pappa brukar även han åka dit, men då på älgjakt. Vem åker och hälsar på sin hunds uppfödare lixom? Sover där några nätter o drar några kalla till maten o en liten kvällssup  ;)  jag tycker bara det är så HÄRLIGT. Men jag förstår att de vill hänga hos min mamma o pappa, för där kan man vara sig själv och dit är alla välkomna, så har det alltid varit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0