Enkät från en trött en

Jag känner mig ungefär som om jag blivit upphängd och nedsläppt från 5:e våningen, landat på färsk asfalt och blivit överkörd av en ångvält. Himla skönt är ju att man till på detta inte behöver blåsa upp sig tillbaka som dom gör i Tom & Jerry, och sedan gå till jobbet. Utan jag ska försöka åla mig till sängen och bara somna. Men först måst jag göra en liten enkät som jag hoppas att ni med barn svarar på:


Jobbar du? Isåfall hur mycket?
Hur många barn har du?
Hur gammalt är barnet/barnen?
Har du något barn hemma?
Hur ofta/hur långa stunder, är du ensam hemma utan något barn?
Har ni många som brukar vara barnvakt till era barn? Dvs flera att välja mellan om ni behöver?

I ditt förhållande. Vem:
1-dammsuger och städar?
2-Hämtar på dagis?
3-Lämnar på dagis?
4-Lagar mat?
5-Nattar barnen?
6-Går ut och hittar på nåt med barnen på fritiden?
7-Bokar besöket och åker till rådgivningen?
8-Tvättar?
9-Handlar? (med eller utan barn?)
10-Ser till att barnen tvättas?
11-För och hämtar barnet hos kompisar?
12-Byter sängkläder?
13-Torkar köksbordet?
14-diskar/fyller diskmaskin/plockar ur?
15-Leker med barnen?
16-Håller koll på när bilen behöver på service?
17-kör in bilen i garaget/ser till att motorvärmaren är i?

God natt.


Kommentarer
Postat av: sandra

Dukänner ju mig, så du kan nästan svara på frågorna istället för mig, men Robbe gör nr 5,6,9,15 det va de!!hos oss räcker det...även om det finns önskemål på några nummer till.puss supermummy!

2009-04-20 @ 22:55:45
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: Linda

Jobbar heltid.

1 barn, 1 år och 3 månader

Jo, barnet är hemma men med sin pappa

Jag rider två gånger i veckan, då får jag vara ifred. Hemma ensam är jag alldeles för sällan.

Vi har många som vill vara barnvakter, men som vi inte träffar så ofta. Det känns inte riktigt schysst att "dumpa" av Vilja där då :). Men hon är ofta hos min mormor och sin egen mormor och sen morfar.



1. Båda

2. inget dagis

3. inget dagis

4. Stefan

5. Båda

6. Stefan eftersom han är hemma, jag tar initiativet på kvällarna mest

7. Stefan, men behöver påminnas ibland :)

8. Båda

9. Stefan

10. Båda

11. inte aktuellt

12. Jag

13. Båda

14. Båda

15. Båda

16. Eh, jag kanske. Fast Stefan fixade allt efter besiktningen

17. Inte aktuellt



2009-04-21 @ 06:34:53
Postat av: Andréa

Jobbar inte, Inget dagis alltså. ett barn ha jag då, 1,3 mån. Jag är ensam utan barnet någon gång när jag far och handlar eller så, plus någon halv/heldag varje månad. Mommo o moffa har haft Aron en natt och några gånger har jag dumpat av honom hos dem innan storhandling, annars inga barnvakter. Vet inte vem jag skulle fråga.



Också resten av frågorna:



1: för det mesta jag.

2&3: inget dagis här.

4-8: jag

9: storhandlar gör oftast jag, mannen kan dimpa in via affären efter jobbet ibland.

10-14: Jag

15: båda

16: jag

17: Snart får vi se de när garaget e klart. Gissar att de blir peter till en början iallafall...



De där ser ju knäppt ut de, gör jag allt eller?!?!Men Peter arbetar ute så mycket. Bygger och sånt. Han har inte riktigt tid att hjälpa till så mycket för tillfället. Men de ska väl bli bättre.



Kul att se hur andra har de!









2009-04-21 @ 07:51:41
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Tessa

Hahaha, ja det kan se knäppt ut då man smäller upp det svart på vitt. Pappan gör säkert annan nytta som ej syns här. Fortsätt svara, skiitintressant.

2009-04-21 @ 08:11:59
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Annika

Jobbar heltid, tre dagar hunddagis och två dagar i stan. En son snart två år i juni, han går på dagis 80% inte ensam hemma utan barn så ofta, om man inte räknar dom tre dagar jag har hundar, men det är ju barn på ett sätt det också! Har oftast bara farmor och farfar vid längre vistelser annars brukar några vänner ställa upp.



1. För det mesta jag

2.Båda

3. Jag pga av killens arbetstider

4.För det mesta min sambo

5.Båda

6.Båda

7. Jag

8.Båda

9.Båda

10.Båda

11. Han är för liten ännu

12.Båda

13.Båda

14.Båda

15.Båda

16. Sambon

17. För det mesta Sambon, någon gång även jag

2009-04-21 @ 08:29:34
Postat av: Camilla

Jag vill inte svara .... känner mig alldeles för osund för det...svart på vitt...caj är faktist också bra.... =)

Men är ju i allafall halvvägs med skolbarn..typ =)

2009-04-21 @ 12:10:14
Postat av: Tessa

Ja de där karlarna är bra på sitt sätt. Men i dagens jämnställda samhälle borde det vara mera lika i hemmet oxå. Men alla är olika. Ja du har ju barnvakter i hemmet du, som jag snor ibland, haha.

2009-04-21 @ 12:16:31
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Kanske jag måste betala bättre för att få dem att jobba hemma också =)

2009-04-21 @ 12:26:37
Postat av: Linda

Det är så himla trist att karlarna fastnar i saker utanför hemmet. Det är ju i hemmet det viktiga händer, med den menar jag kontakten med barnen. I huset gjorde ingen av oss något på utsidan. Otroligt skönt med lägenhet nu :D

2009-04-21 @ 12:40:10
Postat av: Tessa

Linda ha ni flyttat?

Jag får nog vara ensamansvarig även för gården i huset sen. Tur som fan att den inte är stor =)

2009-04-21 @ 14:13:05
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Mia

Jag jobbar 7 timmar/dag. Har 2 barn, snart 6 år och snart 2 år gamla. Ingen av pojkarna är hemma, då vi båda jobbar. Försöker gå ut och gå, ensam, sååå skönt, hemma är väl mer sällan man är ensam. Mor-och farföräldrar ställer upp som barnvakt när det behövs.



1-dammsuger och städar? Vi delar rätt jämt faktiskt.

2-Hämtar på dagis? Jag.

3-Lämnar på dagis? Båda två.

4-Lagar mat? Båda två, hur det passar bäst.

5-Nattar barnen? Båda två, turas om lite, beror på vem som är hemma just då.

6-Går ut och hittar på nåt med barnen på fritiden? Båda två. Ibland jag, ibland pappa,men oftast är vi alla ute.

7-Bokar besöket och åker till rådgivningen? Jag bokar och åker när det passar, annars åker pappa.

8-Tvättar? Jag.

9-Handlar? (med eller utan barn?) Båda två,ibland jag, ibland pappa.

10-Ser till att barnen tvättas? Båda två.

11-För och hämtar barnet hos kompisar? Båda två.

12-Byter sängkläder? Jag.

13-Torkar köksbordet? Båda två.

14-diskar/fyller diskmaskin/plockar ur? Båda två.

15-Leker med barnen? Båda två.

16-Håller koll på när bilen behöver på service? Maken.

17-kör in bilen i garaget/ser till att motorvärmaren är i? Jag kör in i garaget för jag har den bilen, den andra under biltaket sköter maken.



(vi gör ju inte allt båda två hela tiden fast de nu ser ut så på mina svar, men vi delar på de mesta i detta hus faktiskt, så skönt!!)

2009-04-21 @ 15:20:50
Postat av: Lottis

I ditt förhållande. Vem:

1-dammsuger och städar? Båda..

2-Hämtar på dagis? Oftast jag

3-Lämnar på dagis? Oftast jag

4-Lagar mat? Båda

5-Nattar barnen? Båda

6-Går ut och hittar på nåt med barnen på fritiden? Båda

7-Bokar besöket och åker till rådgivningen? Ja, men va faan ..de gör ju jag.

8-Tvättar? Endast jag..herregud om Nicke börjar med det har vi inte kläder kvar..

9-Handlar? (med eller utan barn?) Lottis mest med barn!

10-Ser till att barnen tvättas? Endast jag

11-För och hämtar barnet hos kompisar? jepp

12-Byter sängkläder? Båda..vi hatar att bädda båda två.

13-Torkar köksbordet? jag

14-diskar/fyller diskmaskin/plockar ur? mest Nicke ..helst barnen.

15-Leker med barnen? Nää, jag är mamma.

16-Håller koll på när bilen behöver på service? Nicke

17-kör in bilen i garaget/ser till att motorvärmaren är i? Aldrig någon av oss ..



Du missade en fråga.. vem ser till att oljan skall fyllas på..för det är vårat största problem. 2 gånger i rad har vi lyckats få tom tank på röda dagar.

2009-04-21 @ 19:04:06
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Tessa

Garvar åt dej Lotta, oljan, ja om man har panna. Tur att man har en klok karl som väljer problemfria fjärrvärme i nya huset. Men hahaha, asså hur lyckas man få tomt på röda dagar och 2 gånger oxå I RAD. Gulliga ni e.

2009-04-21 @ 19:13:14
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Linda

Japp, vi har flyttat till Lotsgatan. Fick mögel i huset. I stundens hette kändes det jävligt trist, men idag är vi överlyckliga över att ha kommit bort därifrån. Så härligt med stan och alla promenad vägar!

2009-04-22 @ 18:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0