Glad Påsk!

Torsdagen spenderades uppe på Solberget hos Loikas. Vi dekorerade påskägg som kreativa Lina hade spraymålat rosa. Vi gjorde lertavlor med barnens hand och fotavtryck. Ett spöke åt Li och en krokodil till Jeff. Hur kul som helst. Plötsligt släpper Lina den briljanta idén att vi ju kunde sova över. Chrille skulle ändå jobba så. Jag drog till stan och hämtade Jeffs resesäng och lite andra nattillbehör (glömde tandborstarna, så vi luktar alla s-tan i mun). Barnen badade pool och hade kul.

    

 I och med övernattning så kunde man ju då ta lite öl och vin. Helt kontrollerade mängder givetvis, men Lina och jag satt uppe och snarvlade och putsade på de där lerkakorna till halv tre. Sen gick vi o la oss, kvart över tre började Li ha öronvärk. Jeff, som vanligtivs sover i en bäcksvart garderob, tyckte det var dax att stiga upp redan klockan 6, och Li vart ju glad, för hon kunde ju ändå inte sova. Mindre glad vart jag, då rummet vi sov i hade en mycket rolig lockande trappa som Jeff gärna ville volta i igen. Hade förberett med lite Pingu, skivan funka int, måsta börja springa runt i deras hus o hämta datan deras. Allt för att förskjuta lössläppandet av katapulten. Nåja, några avsnitt Pingu dög, sen sku d rejsas i trappan. Vi väckte hela huset, så här var det tidigt upp i påsk! Efter två timmars nattsömn stupa jag (och Li) i säng då vi kom hem vid ett, Jeffen ut i vagnen först och lite mat i magen. Li sov 4½ timme (jag 1 tim SKÖNT), snörvlig som hon är. De har båda lite stegring, men är pigga och "glada".

Nu lär ju int Li gå och lägga sig förrän typ ett, men jag måst nog försöka få mig nån slags dvala, annars lär inte mitt arbetspass bli så härligt imorn. Chrille jobbar natt igen, så man får hålla tummarna att Jeff har en bra natt. Annars har vi inga stora Påskplaner. Chrille jobbar då Cikada är öppet, jag jobbar imorron, och så ska vi till svägis på middag imorron och till mor o far på söndag!



GLAD PÅSK FRÅN OSS!


Jeff provar sin nya jacka och mössa. Übercool.

Kommentarer
Postat av: sandra

I LÖÖÖÖV THE JACKET!!!!!

2009-04-10 @ 22:21:26
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: anne

ÅÅÅ herregud vilken gullig bild på Jeff:)

2009-04-10 @ 22:52:53
Postat av: Tessa

Asså den e så jäääla fin. O Jeff me =)

2009-04-11 @ 15:12:28
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0