Fadderbarn

Jag har sedan säkert 10 år tillbaka varit fadder till en flicka i Afrika, Tanzania via SOS-Barnbyar. Jag betalar 200 kronor per månad till henne. För dessa pengar kan hon använda till säkra studier och studera till nåt hon verkligen vill. Jag får brev av henne en par gånger per år, där finns alltid med ett fotografi av henne och ett brev. Jag är ju multum nyfiken på att åka och hälsa på henne någon gång och hoppas att det blir verklighet. Hon är redan tonåring och i breven får de alltid fram om hur duktig hon är på att hjälpa till. Och varje kort jag fått så står hon antingen med en sopkvast eller nåt. Senaste tvättade hon fönster. Lite humor.


Ngitoria Lomayani, men kallar sig för Caroline.



Jag har fått hem blanketter  som jag kan ge till någon som vill bli fadder. Vill du?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad "god o duktig" du är!!

Jag kommer alltid av mig då jag tänker 15-20 år framåt hjälp....ja jag vet...

2009-04-13 @ 18:17:35
Postat av: Camilla

ps... kanske du får bjuda över henne som hemhjälp =)

2009-04-13 @ 18:18:51
Postat av: Tessa

Ja du e som din bror IGEN Camilla, varför tänka in i framtiden??



Haha, jooo hon skulle säkert va duktig på alla våra 35(?) fönster.

2009-04-13 @ 18:47:24
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0