Späckad dag + kvällsöverraskning

Jobbade tokroligt hela dan på Dillen, 10-17, längtar till nästa gång. Sen direkt till Dinos o åt med familjen Loikas, Böwingspacket och Anna K med sin mage och Erik. Quesadillas i vanlig ordning. Sen spjället till boken, som ännu ska korrigeras, gissa väl d. Sen skulle bilen av ngn anledning till verkstan, så jag gick från Elverksgatan, uppför Neptunigatan. För att promenaden skulle gå fortare så passade jag på att ringa Susanna, som jag inte pratat med på länge.

Då jag passerat Idrottsgården är jag så inne i mitt samtal o almanacka för diverse planeringar så jag inte reagerar på att polismajan kommer o ropar ngt i megafonen. Jag går vidare, pratar och kikar i almanackan, hör något rytmiskt klampande, tittar upp, där kommer den, den travande älgen. -Va i ?! Mitt emot mig på höger sida. En stor jävla älg mitt i stan. Jag vart helt stammig o stum o fick hjärtat i halsgropen. Sa säkert massa konstiga saker till hon i andra änden, vände mig om för att försäkra mig om att inte älgen vänt om för att attackera mig bakifrån. Tittar in mot snutarna som verkar tycka jag e helt bakom flötet. Man sku ju ha varit i trygga händer ifall älgen fått psykbryt på mig, om älgen sku ha stångat mig så sku en stilig, uniformklädd, muskulös polis räddat mig....oj nej, tappa visst linan lite där.

Det är något med mig o älgar, för typ 2-3 år sen så dyker det upp en travande älg framför mig på storagatan vid trafikljusen, och den springer framför mig (jag kör bil) hela vägen ner till kurvan ner till ÅSS, där hoppar den ner över vägräcket. Trodde den låg där nere med brutna ben, men nej, borta. Frågar en engelsktalande man som står o blickar ut över vattnet. "Did you see the moose?" Han svarar med stora ögon "yes, was it yours?" Öööh, näe d va inte min älg. Så sa han att den hoppat i vattnet simmat iväg. Säkert nå förvirrade älgynglingar som kommit lite på sniskan.

Och visst höll jag på att skita ner mig av förvåning. Älgar e ju STORA djur.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Helt ofattbart! Det är ju inte det man väntar sig när man går/kör här i stan o att du lyckats vara med om det två gånger. Sanslöst!

Jag hade nog helt säkert fått lite färg i brallan jag! =)

Visste ju att jag ville veta om din nya kompis =) Är ni bästisar, kilar ni stadigt eller är det bara på date stadiet ännu? 2ggr redan menar jag =)

2008-09-07 @ 21:01:14
Postat av: kussa sandy

the moose is loose!! Snutar behöver inte alltid vara snygga, muskulösa karlar!!! Det finns snygga muskulösa flick-snutar oxå!!!!

2008-09-07 @ 21:33:16
Postat av: Tessa

Nämmen tänk OM d varit en sån, då skulle jag ha spelat lite extra dåsig, kanske t.o.m sluta andas, hahaha. Nej satan va slut ja e. Jojo du e snygg.



Camilla vi dejtar bá =)

2008-09-07 @ 23:08:46
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Marie

Alltså jag skrattar ihjäl mig, var det din älg liksom!!! = )

2008-09-08 @ 13:55:44
Postat av: Anne

Men alltså herregud va udda med en stor fet älg i stan..det kanske e en stalker-älg som känner lukten av dig=) och vill gosa lite =) Jävligt smart engelsman oxå..ha,ha Fast det skulle ju ha vart ganska koolt om det hade varit din älg!

2008-09-08 @ 14:20:06
Postat av: Tessa

Hahaha, ja veet, heelt gone. Vad sku han veta vad som tillhör vår husdjurskategori =)

2008-09-08 @ 16:22:09
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Jäla älg.

2008-09-08 @ 16:34:29
Postat av: Linda

Hahah!! Undrar vad drömtydare skulle säga om älgar. Kanske de försöker visa något åt dig menar jag. Älgarna.

2008-09-09 @ 06:37:22
Postat av: Tessa

Hmm, att d va bra att jag int gick i min fars fotspår som jägare?

2008-09-09 @ 10:06:11
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

haha bara att föreslå åt far att ta med dig till skogen istället för hundar? Kan du nu kallas ..älgdragare kanske? =)

2008-09-09 @ 10:21:08
Postat av: Tessa

Hahahaha, ja där sa du nåt! Jag ska ta bra betalt.

2008-09-09 @ 14:00:08
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0