Fenestra

Igår var vi till Fenestra och tittade på fönster. Det blir extra tjockt ljudisolerat ytterglas i 6mm. Färgen på spröjsen måste vi bestämma, hjälp, vi vet ju inte ens vilken färg huset ska vara! Men iallafall fick jag en liten verklighetskänsla då vi satt där över en kopp kaffe och bulle. Mått, djup, färg. Rolle, som bygger huset, sa att de ska börja sätta stommen nästa vecka, gurgel va kul!

Jag skulle vilja ha huset i 3 färgat, dvs. en färg på huset, en på fönsterkarmarna och en tredje färg på spröjsen. Men jag får inte 100% backup hemifrån på d. Ska färga lite på ritningen i photoshop så får man bättre överblick. Men förslag från min sida är:
Huset ljusgrått (grunden mörkare grå), vita fönsterkarmar och rött spröjs. Annars bara vitt spröjs, vita karmar och typ grått hus, eller vafan för färg som helst, för allt passar ju till vitt. Grejen är den, att vi ska ju ha samma röda färg på staketet som både Hotellet och grannen har, därför måste man ju tänka på d då man ska välja färg på huset. Kom gärna med förslag.


Kommentarer
Postat av: Kim

rött m vita karmar? =P

fan, ska de sätta stommen snart? Måst va beredd med kameran då =)

2008-09-11 @ 15:45:26
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Tessa

Huset "får inte" vara rött. Fråga mig inte varför. Japp stommen lär de sätta upp på en och samma dag, många killar + många timmar = effektivitet.

2008-09-11 @ 16:53:36
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Petra

Jag gillar ditt förslag! Men du har inte funderat på mörkare grå på fönsterkarmarna? Så som vi har (alltså måste det vara skitsnyggt... ;o) ) och huset söder om Godby Shipping. Röda spröjsar har ju er blivande granne också och det är snyggt!

2008-09-12 @ 11:22:42
Postat av: Anonym

Jag gillar ditt förslag! Men du har inte funderat på mörkare grå på fönsterkarmarna? Så som vi har (alltså måste det vara skitsnyggt... ;o) ) och huset söder om Godby Shipping. Röda spröjsar har ju er blivande granne också och det är snyggt!

2008-09-12 @ 11:23:16
Postat av: Tessa

Har inte funderat på d, måst kika! Låter snyggt. Tack! =)

2008-09-12 @ 16:27:17
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0