Slut men aktiv - tydligen

Idag har varit en sån där dag när man bara vill dra täcket över huvudet. Jag gick som en zombie till dagis med Li imorse. Det enda jag kunde tänka på var "snart ska Jeff sova, snart ska Jeff sova, snart ska Jeff sova". När jag kom hem från dagis fick han mat och sen tvinga jag honom till sömns redan 10.30, vilket han tydligen inte hade nåt emot, han hade visserligen ögonen vidöppna då jag lade honom på balkongen, men d va tyst. Självklart slängde jag mig tvärt på soffan med trasa för ögonen, kudde och mojsig filt. Somna nog tvärt, när Jeff vakna 1½ timme senare (kunde han inte dragit en 3 timmars när jag för en gångs skulle lägger mig o sova?!?!) var jag ännu mer zombiotiskt än när jag somnade, fy fan vad trött jag var, ögonen sved och jag kände mig typ sjuk. Hastigt till svägis för avlastning. Där mojsade Jeff i hennes famn och jag åt lunch och drack kaffe. Sen kändes det bättre.

Råkade ju i vanlig ordning bli där tills 19.30. Jag lagade mat medans Jeff tog ännu en tupplur, då Li såg på TV, och svägis hämtade sin filur från dagis, Chrille var inte ens där, då Cikadas Bed & Breakfast börjat idag, en del att göra (nu börjar de där nätterna igen, då han måst dit o ta emot gäster. I´m rottening.) När jag kom hem börja jag tvätta, och vet ni vad jag fick för mig sen. Herregud, dra mig baklänges, jag börja kocka 1 kg pannbiffar med köttfärs, sojabönor, morot och persilja, klockan nio. Ja så kan man göra. Nu finns det färdiga biffar för några dagar framåt, och speciellt då jag kommer hem från jobbet imorgon efter klockan fem. Dillen 9-17 alltså, hur ska jag komma upp??

En tröttsam dag blev ändå helt bra, tack vare "faster Camilla".

Kommentarer
Postat av: Camilla

Garv!

Ja idag har du varit en duktig husmor i allafall o kockat mycket! Prima o tack säger jag !

2008-10-02 @ 08:57:39
Postat av: Andréa

Det där med att dra till ett storkok är inte dumt! Det är så förbaskat skönt sen när det bara är att plocka fram och hugga in. Nice work! Känner igen de där trötthetsdagarna, fy sjutton vad jobbiga de är. Skönt för dig att du har bra vänner som kan hjälpa dig iallafall.

2008-10-02 @ 19:21:21
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej igen! Låter inte trevligt att ta ut gaddarna :/ Jag kommer till Åland först på kvällen den 15e, tar nämligen cirka 10 timmar att slippa ner till kappis härifrån. Men hela min familj kommer tydligen vara utomlands när jag kommer, så på torsdagen tex har jag tid att ha jeffen om det behövs :) Det är bara att messa isf, har samma nr, men imorgon åker vi till Magaluf en vecka så jag kan inte nås förrän tidigast 13 okt igen :) Kramisar

2008-10-02 @ 20:44:53
URL: http://litentigerlilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0