Mamma e mamma

Imorse vaknade vi (läs Chrille) 09.15, Jeff sov ännu, Li hade tagit tillfället i akt och inte väckt oss och satt på nya favvo Tom&Jerry film, titta på TV om mornarna är ej tillåtet hos oss förrän frukosten är äten, kläderna på, håret och tänderna är borstade. Li börjar ju dagis 9.30, men idag vart hon lite försenad, snacka SOVMORGON. Det är inte var dag man vaknar innan Jeff. Bra yr var han då jag öppnat dörren till hans skyffe och lät morgonens sysslor sväva in i hans sovande öron. Satt o mornade sig i min famn 10 minuter. Vanligtvis är det full rulle innan man ens lyft han ur sängen. Står o hoppar o skrattar.

Han har ju sagt pappa i typ en månad, tack och lov att "mamma" inte var första ordet. För nu har han lärt sig d och det är mamaaaaa....mamma....maaaaaa då något inte är som det ska, han kryper efter mig med gnällig röst och pirrar mamma mamma om han vill upp i famnen, då han är hungrig, då jag ska på toaletten, då något fittas för han, då han skitit ner sig...

Men han är VÄRLDENS GULLIGASTE GOSSE.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Söt gosse.

2008-10-23 @ 16:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0