BRIO eller EMMALJUNGA

Ska byta till en smidigare sittvagn åt Jeff så småningom. Jag har dock fått en konkurrent till min tänkta BRIO Race, som jag var inne på tidigare. Sandra köpte en EMMALJUNGA Scooter åt Chillie och hon var så nöjd.

Är det någon som har erfarenhet av båda?
Vilken är bäst?


BRIO Race 

EMMALJUNGA Scooter
                                                                                     

Jag har inte varit och känt och jämfört dem med varann. En skillnad jag läste snabbt på nätet är att Brion har 5 cm längre ligglägel. Sandra sa att Emmaljungan är stadigare än Brion. Annars verkar dom rätt lika. Emmaljungan är nån tia dyrare.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Hm, konstigt nog så har jag haft/har båda... Är MYCKET nöjdare med Brion; bättre liggläge(visserligen bara 135 mot 150 grader, men ändå), längre liggmått, stadigare och betydligt bättre varukorg och sufletten är också bättre på brion. Skulle kunna fortsätta berätta fördelarna i en evighet....

2008-10-05 @ 20:53:13
Postat av: Tessa

Tack Ulle =) jag är oxå för Brion. Och jag VET att du vet, för du måste ju ha provat på alla vagnar i alla modeller. Blir nog en Brio, finns massor av bättre beg. i Sverige. Kanske plockar upp en om man åker över.

2008-10-05 @ 22:39:27
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Lindal

Kan bara säga att jag really löv my Scooter! Å andra sidan e jag partisk eftersom jag inte haft en brio...Ja, inte så mycket hjälp men jag tror att du blir nöjd med vikken som. Bara att slippa "stora vagnen" är ljuvligt i sej! Har följt ditt skrivande om Jeff, hoppas att han har repat sig från den senaste öronattacken, stackare! Det är inte kul när småttisarna är sjuka, det brabbar ju lixom hela familjen. Vår lillfis är nyoperarad igen och jag hoppas på ett bättre år nu! Hans andra levnadsår har innehållit 13(!) öroninflammationer. Man blir lite trött... Sköt om er!

2008-10-06 @ 07:29:55
Postat av: Lessa

Emmaljungan snyggare, inte testat någon av dem på mina hundar! :)

2008-10-06 @ 07:55:08
Postat av: Tessa

Jag har läst att många har problem med Emmaljungans sufflett som vibrerar ner, Racerns går ju att låsa.



Jo Jeff är bättre med öronen. Men herrejestanes 13 öroninflammationer!! Stackars lillFigge. Lycka till, hoppas han blir bättre nu då han opererats.

2008-10-06 @ 08:28:31
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Andréa

Jag behöver också en ny till Aron, fint med lite tips här. Jag blir galen varje gång jag ska någonstans och måste packa in stora brio vagnen i bilen. Trög att få ihop, tung att lyfta in.. Hujj. Skulle vilja ha en vagn som går lätt att ta med sig. Håller med Lessa att emmavagnen e snyggare, men huvudsaken är att den fungerar bäst och är bekvämast. Det är ju skitsvårt de där!

2008-10-06 @ 09:38:05
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Elin

Mita köpte ju nån kopia av dom, tror hon va rätt nöjd med den

2008-10-06 @ 10:13:41
Postat av: Elin

www.babyvagnar.se/erbjudande.htm

2008-10-06 @ 10:27:19
Postat av: Camilla

Menar du att Sampas fina beggade inte duger...kan faktist förstå det fast jag varit nöjd med den =)

2008-10-06 @ 11:11:28
Postat av: kussa sandy

emmaljunga!!!! köpte en sån i veckan.. Brio suffletten gick INTE att låsa och skramlar som satan... och liggläget duger riktigt bra även om det inte e fullt ner... Kanske liiite lite varukorg, men har ju fått krokar av lina så det löser sig..kram

2008-10-06 @ 14:44:59
Postat av: Tessa

Joho Sandra, Brios sufflett går visst att låsa, ser du väl på bilden oxå. Emmaljungas går inte. Men Chillies vagn e riktigt fin. Skramlar, nu måst jag prata me Ulle =)



Camilla, Sampas e jättefin (om man syr nytt överdrag). Men då kan man inte fälla ner ryggstödet som man kan göra på dessa.



Jävlar bara Elin va du e inne på barnvagnar då, har du till dina djur?

2008-10-06 @ 16:38:30
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Elin

Katterna har ju varsin... Det e sånt prat man får stå ut med på fikor när massa kompisar med barn. Men någon dag kanske man är likadan. Men råkar veta att den Mita köpte gick att få fullt liggläge på

2008-10-06 @ 18:50:12
Postat av: Tessa

Jo hon har likadan som Sandra köpte. Den har lite mera stuk än Brion. Men det behövs inte, Jeff sover bättre med lite lutning. Usch jag är helt förvirrad.

2008-10-06 @ 20:45:49
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Ulle

Kan hända att jag är helt ute och cyklar, men är det inte Brion som har "djupare" liggläge?!? Så var det i alla fall tidigare.. Dessutom har Brion teleskopstyre och, enligt min mening, snyggare hjul OCH skönare fjädring. Har bara positiva saker att säga om den!!

2008-10-07 @ 08:24:44
Postat av: Andréa

Jag måste ha fullt liggläge eftersom Aron sover på mage. Finns det sådana sittvagnar? Brion låter ju bättre för mig isåfall om den går att fälla ner ordentligt. vad du får stå ut med elin stackarn.. Ja, det börjar väl bli dags snart.. hi hi.. Börjar de inga pirra i äggstockarna? hi hi... Fy vad jäklig jag e, jag vet... Man ska inte hålla på så här.. Kram

2008-10-07 @ 08:44:30
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0