Asså tidiga mornar ÄR INTE min grej

Jeff vakna SJU imorse. Fy faan säger jag bara. Skulle Chrille varit hemma så skulle ju han säkert stigit upp med honom (för jag låtsas sova sååå djupt den tiden, vilket jag nog gör iofs.) Men istället så tog jag han med till vår säng och tvinga han ner och ligga brevid mig i 45 minuter. Var 5:e minut ungefär så försökte han med en sit up och gnällde, ej se lyckas gosse lilla! Kvart i åtta gav jag mig och tände nattlampan och så fick han lattja i sängen vår till halv nio, då sket han sånt satans lass så d börja sippra igenom blöjan.

Inte så konstigt att d inte fick rum i blöjan, den där sprängfyllda Up&Go blöjan hade ju varit på sedan igår kväll halv sex. Då gjorde jag honom klar för avfärd med min kusin Malin. Hon kom hem med honom kvart över sju, helt knockad i famnen, hade somnat i bilen. Jag väcker INTE!!! Hastigt i säng bara o fast med dörren  =) Zzzzznaaarka gott gulle Jeff.

SKITkul var det ju sen när man såg att han hade hunnit stämpla 3 ärtstora på vårt lakan.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Ha, ha ha, där fick du för att du inte lattjade med honom när han vakna... Stig upp nästa gång morsan! Arons blöja brukar väga typ tio kilo den på morgonen efter tolv timmars tid i sängen... Stackars barn, men det verkar ändå inte bekomma honom. Men om han bajsar byter jag medans han sover... Peter brukar få lysa med telefonen....



Hur fan kunde du ha honom 45 minuter i er säng? Aron går med på högst två minuters mys, sen vill han upp. Annars blir det totalt psykbryt!

2008-10-30 @ 10:31:04
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Tessa

Ja det var lixom 15 timmars piss i den redan, inte undra på att inte skiten fick rum, haha. Stiga upp sju, aldrig aldrig aldrig, nevva evva! Bajsar Aron i sömnen? Minns att Jeff gjorde det då han käka en av sina penicillinkurer, han sket typ hela tiden då, löööst o asigt.



Jag kunde ha honom i vårt MÖRKA rum i sängen för att jag höll om honom hårt, han gav väl upp. Inte likt honom förstås. Och visst d va lite psykbryt i början då han sku upp, men mamma säger nä-ä, mamma starkare, mamma vinner, hahaa.

2008-10-30 @ 10:45:41
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Njut så länge det varar att du är den starkare! fast förresten du kanske inte blir samma curlande hönsmorsa som jag är =)

2008-10-30 @ 12:15:44
Postat av: Andréa

Nej, han skiter inte i sömnen, never. Men det kan hända om han vaknar tidigt på morgonen eller innan han somnar på kvällen. Så märker man det när han somnat/somnar om och den där mysiga bajslukten börjat osa sig ut ur spjälisen. Då e de barra ti å byta. Men det har hänt typ två-tre gånger. När han va nyfödd va de klägg i blöjan 24 timmar i dygne typ. Då undra jag om det alltid skulle vara så... Liiite jobbigt tyckte jag de va. Herregud, nu snackar jag så där som jag tyckte det va knasigt att småbarnsföräldrar gjorde- innan jag själv kläckte ur mig en... BAJS

2008-10-30 @ 15:24:25
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Tessa

Haha, ja de där bajsfrågorna. Jo herregud d kom ju skit i varje pissomgång då han var som ett nystan (men jag lät d va tills d va amingsdax, bröstmjölk=inget som fräter, anser jag). Ja herregud bajsa innan natti. En gång va Jeff så jääkla fitti från sovrummet då vi lagt han. Fatta int va d va, men när man öppna dörren så kom det en kackavägg mot en, lukta i hela rummet. Han ville tydligen inte ha det med i sina drömmar =)



Nej tack, curling är inget för mig Camilla. Men han kan nog utnyttja sina krafter på mig ändå i tonåren, bara att fortsätta träna =)

2008-10-30 @ 19:16:49
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Kussa sandy

15 h????? Hjälp?? D sku inga funka hos oss d kan jag säga.. 1) spyr av pisslukt!! 2) hon ligger ganska mycket I vår säng I då ska d faan inga stinka piss 3) kan själv ABSOLUT inte använda bind, för att d e så blött o asigt, o därför byter jag blöja hela hela tiden.. Jag tycker synd om sissen helt enkelt..

Stackars lilla jeffs snorre...

2008-10-31 @ 07:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0