Jävla tänder

Igår när jag for från tandläkarn vart jag lite sur. Slängde ett "inte kosta väl d här nåt" över axeln till receptionisten då jag gick efter mitt 6 minuters besök. "Näee, d tror jag väl inte, ska kolla bara...jooo han har satt en räkning på 38 euro". Men va fittan, för att han slipa ner porslinskronan som HAN satt dit FÖR HÖGT!!! "Jaaa", sade jag tillbaka "blir det inte bra av det här så får han fixa den gratis" (rotfyllning) då han redan har fått flera hundra för den där tanden redan.

Om det är så att en tandläkare kan ta 38 EUR för att slipa ner en jävla porslinskrona han satt dit själv, så kan han ju göra det på ALLA sina patienter=återbesök=38 EUR hemåt  för varje 1 minut han slipar nåns svindyra porslinskrona. JAG BLEV SUR!!!

För övrigt så sade han att hålet där ena tanden varit höll på att växa ihop nu. Så d gör vi inget åt. Lika bra d, d skulle väl kostat ytterligare en 50 lapp om man skulle måsta åtgärda den oxå. Nej jag förstår de där medelålders damerna och herrarna som har en stor glugg här som var och tänderna bruna som en toastols botten. Man kan ju bara inte ha råd!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tandläkare på Åland = rena rånet. Är det inte god tandvård som ska vara kännetecknande för ett välfärdssamhälle? När jag bodde i Pargas fick jag dra ut en visdomstand samt inte mindre än 6 återbesök p.g.a. krångel med läkningen för totalt ynka 31 euro. Här skulle det inte ens räcka med att lägga till en nolla...

2008-11-05 @ 10:17:40
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Elin

Jag har oxå en glipa men den e rätt långt bak tyckte 2000 kändes lite onödigt för nåt som ej syns...

2008-11-05 @ 10:30:00
Postat av: Camilla

Jo tandläkarna kan nog verkligen göra hål i plånboken o sno sparpengarna.

2008-11-05 @ 11:48:32
Postat av: Tessa

Haha, har du Elin. Ja d va smart. Såhär i efterhand så undrar man ju om det skulle ha löna sig o dra ut tandjäveln istället.



Jasså Malin, är det så billigt på fasta landet. Vi måste göra nåt åt den svindyra tandvården här. Det är hutlöst!

2008-11-05 @ 12:52:21
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Elin

Det va en gamal rotfylld tand som dom trodde skulle börja bråka så den blev utdragen före det. Men dom rekommendera ej och sätta brygga på den tanden utan implantat.... 2000 e ju typ 3månader i Thailand typ. Eller nån månads hyra

2008-11-05 @ 22:52:53
Postat av: Tessa

Garv, ja 2000 får man mycket för. Förbenat svineri.

2008-11-05 @ 23:13:54
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0