Inte mkt data alls för mig

Idag har vi fått städat hemma iallafall.  Och medans d gjordes så var jag och Jeff på stan och lunchade med Anna L-B, Lina och lilla Nick. Fittigt god sallad på Bagarstugan med gratinerad chevré och färska rödbetor, dreggel. Sen slank man ju in på en och annan shoppingrunda och handlade stövlar åt Jeffs klumpiga fötter, nya badbrallor åt honom, regnskydd till nya vagnen, nya vällingnappar, en mössa åt Li (nu har hon typ 8 st). Gick via bygget och pratade lite med the man in charge "Karlsson", d blir så förbaskat fint, det riktigt pirrar i magen. In via Camilla "Skrammel" Dannström på en kopp julkaffe med kanelsmak, riktigt gott. Sen traskade vi till dagiset och hämtade våra kråkor.

Hem och laga mat, köttfärssås m. bacon, storkok, så jag bjöd över syrran o Dan, vart ändå mat över för ett dagis. In i frysen för akut bruk. Sen åkte jag och ungarna till Zeipels och handlade matchande skor till Lis fina julfestkläder som vi köpte igår. Silverskor. Och så köpte vi en jumboask med färgpennor, blyertspenna, ritblock, sudd och vässare åt Li, som hon ska ha hos moster då hon hamnar där. Jeff sket ner sig och vart lagom sur då han inte fick klättra upp och ner i betongtrappan. Och att ha en hal ål i famnen + vinterjacka på är inte min grej. Hastigt hem o ungarna i badet. Själv smet jag ner i tvättstugan och hängde upp dagens tvätt + satte på 2 nya maskiner. Nu är de hängda, nu är bara utmaningen att få den därifrån igen imorgon, 3 linor tvätt...finns en risk att de hänger där tills nästa gång jag ska tvätta. Surfarbrorn Ove från samma trappa är "hemma" och han går väl bergis ner i källarn o spanar på om man tar upp tvätten, trots att han inte ska tvätta själv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Tessa!

Måste bara säga, när jag läser här i bloggen, skrattar jag så tårarna trillar.. du får till det!!

Fint hus ni får!

Kramar

2008-11-20 @ 22:41:50
Postat av: Tessa

Hahaha, ja det är härligt. Tack. Kramis.

2008-11-20 @ 22:57:35
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Skönt att ha fått så där mycket gjort då kan man ju sen m gott samvete sätta sig ner ...tex framför datan =)

Ps idag är det +36 cm högvatten, viktigt att veta va =)

2008-11-21 @ 10:07:24
Postat av: Tessa

Varit via båtnabben imorse antar jag =) jo det är skönt att få lite gjort.

2008-11-21 @ 13:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0