Hoppsan, där hamna jag

Jag var på middag i fredags, till Loikas, igen  =)  skitgott. Efter ett Lilla Holmen besök med Ulle o 3 barn, mötte vi upp Lina och 2 barn på en parkbänk nedanför museet o käka lite bulle. Sen upp till Sittkoffs en sväng. Lina tog med sig Li hem till sig, så jag traskade hem med Jeff och for på jobb. Efter ett super kort arb.pass på 2 timmar (16-18) så var jag med svägis och smakrådade en jacka, köpte halsduk och mössa till farsdag åt Chrille. Sen hem, tog andra kidden under armen och fick skjuts av min kära till solberget. Han for tillbaka hem och lade sig.

God mat, rötjut och öl. Bäddade ner Jeff på golvet i ett rum, hunden och tutten o natti. Med sovande barn vart det en par glas rött till och en öl eller två. Li vart på sleepover så innan jag vart alltför rund passade jag på att åka hem med Frida som körde. Jag bar jag en sovande Jeff ut i bilen, som sov hela vägen hem i min famn, så söt! Fick myror i brallan, sova nu?! Lade Jeff o sova, meddelade en halvvaken Chrille att jag far ut, mötte upp en massa roliga människor och hade skitkul. Höll mig i skick, tyckte jag. Men när jag dagen efter fick höra en massa saker som jag absolut inte kom ihåg vart jag osäker på om jag varit i så fint skick.

Öm i näsbenet efter att jag hade ett minne av att jag krockat med nån, fick höra att jag gått emellan ett slagsmål eller nåt o blitt skallad. Mhm. Sen har jag tydligen varit i "Dixie" kön och gått före andra, köpt mat, klagat på den och slängt den, inge minne av någi mat över huvudtaget, herregud d blir bara värre. Vaknade med tröja och sockor på, kanske berodde på att d hade ösregnat o jag var frusen, minns inge regn heller. Men jag vaknade ju i sängen iallafall -stolt. Jag tror det är så att jag tappar minnet rätt fort att det inte beror på mängden alkohol. Det är ju skrämmande. Är nog upp i kategorin "alkoholist" om jag skulle göra ett sånt där test. Nu ska jag kurera mina inälvor ett tag då jag tydligen inte kan dricka bara lite, utan måst fara på krog o bälga i mig groggar. Kommer ihåg att jag stoppade Victor från att köpa shots, alltid nåt.

Jag har iallafall lite krappis ännu idag. Sliten. Inge kul.

Tack Lina o Johan, ni e ju bara guld!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Mest impad är jag över att du orkar hålla igång så =)

2008-11-10 @ 06:37:51
Postat av: moraltanten ;)

Forskning säger att minnesluckor är en liten hjärnskada orsakad av alkoholen ... visserligen är forskning ofta skittråkig och tar ingen hänsyn till hur roligt man haft det :)

2008-11-10 @ 10:17:46
Postat av: Kim

Håller med Camilla, du är partymorsan nummer 1. Så är det bara =)

2008-11-10 @ 10:49:52
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag tror att sömnbrist kan vara en jävligt stor bov i hela minneslucke-dramat.

2008-11-10 @ 14:46:52
Postat av: Tessa

Då har jag haft sömnbrist och alkoholhjärnskada sen jag börja supa som tonåring, för jag har alltid haft minnesluckor.



Men däremot så framkallas de mycket enklare nuförtiden, efter typ 3 öl så börjar minnet svikta. Men sålänge man har kul så...o int kommer hem med hjärnskakning eller skallad kran. Suck. Bevare mig väl =)

2008-11-10 @ 18:30:05
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Kim

Kan man säga att änglarna jobbat över igen? ;)

2008-11-10 @ 20:25:02
URL: http://för adress..se längre upp :-)
Postat av: Malin

Jag är precis likadan som du (minus hjärnskakning, skallad kran och allt möjligt annat som du råkar ut för =D) när det kommer till alkohol, jag behöver inte dricka många glas för att minnet ska ryka. Och liksom du så har jag alltid varit så, tror att vissa bara har en benägenhet att få minnesluckor medan andra efter samma alkoholmängd minns precis allt. Så länge du har kul och inte somnar i någon snödriva är väl ingen skada skedd ;)

2008-11-10 @ 21:40:04
URL: http://melvins.webblogg.se/
Postat av: Lena

Tyckter du skötte dej exemplariskt när jag träffade dej på arken i fredags iaf :) Men du, jag tycker det är bra att du kommer ut och roar dej, man kan ju inte sitta hemma hela tiden heller, då blir man ju knäpp, haha See you tomorrow!

2008-11-10 @ 22:52:05
URL: http://lenaworld.blogg.se/
Postat av: Tessa

=) ja änglarna har övertid när Tessa H är i farten.



TACK MALIN, va skönt att höra att det finns fler som får långa minnesfrekvenser. Somna i snödriva e farligt, så långt ska vi inte hoppas d går iallafall.



Tack Lena, ja, jag kände mig ju exemplarisk oxå! Men jag vet inte om vi träffades 03.30, kanske jag inte va lika stadig då =) ses imorn igen.

2008-11-10 @ 23:27:16
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Linda

Såg nu att min namn inte kom med igen... lustigt. Linda skrev inlägget om sömnbrist, alltså.

2008-11-11 @ 06:40:23
Postat av: Katta

Forskning har visat att minnesluckor i samband med alkoholdrickande går hand i hand med åldersdemens.

2008-11-11 @ 07:52:21
Postat av: Andréa

Shit Tessa, jag skulle må så jävla dåligt om jag vaknade upp på de där viset. Hujj hujj. Karlar brukar ju va brapå at ordna minnesluckor åt sig. Du super som en karl helt enkelt. =o)

2008-11-11 @ 09:55:48
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Tessa

Ajaha, då vet jag vad jag har att vänta i högre ålder då, men det kanske är värt det -leva livet är ett bra motto.



Jajaja Andréa, men som jag skrev, jag kan dricka 4 öl och så börjar d svikta i minnet, vet inte om d e riktigt som en karl =) Men visst brukar jag ha ångest och hjärtklappning om det varit en rejäl kväll.



Nej om sanningen ska fram så är det tragiskt att man ska ha sånt där förhållande till alkoholen då man möter den. Men en tröst är att jag vet flera av mina vänner som är likadana, tack gode g*d. Så jag är inte ensam.



Fick även höra idag att jag inte blivit skallad, utan att någon knuffade någon på mig så jag slog näsan i nåns panna typ (same same, but diffrent), skön knöl vid näsbenet -not.



Herregu, d här vart ju som heta linjen.

2008-11-11 @ 20:44:46
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Anonym

damn, denna lina is better than sex....även om jag lär få ångra detdär uttalandet ;)

2008-11-12 @ 18:50:34
Postat av: Kim

Och det var Kim som skrev inlägget ovan :)

2008-11-12 @ 18:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0