Fynd dag

Idag då jag var in och skulle tömma bordet på Bettans så skulle jag och svägis "bara" gå ner och titta. Jag kom upp med en ridhjälm åt Li (5 euro, i nyskick), ett par inlines åt Li (1 euro), byxor åt Jeff (2 e) och en topp till mig själv för hela 2 euro. Skynda fynda säger jag bara. Li är så gullig så hon ofta tänker på Jeff i nästans alla situationer. Som ikväll då hon hade på sina älskade rullskridskor och jag satte på Pingu, spände fast Jeffen i sin gamla bilstol. Hon vet att Jeff älskar hjul, så hon satte sin fot i hans famn så han fick rulla på hjulen.


Där satt han och rullade, lääänge.

Li vart överlycklig då hon fick rullisarna. Hon övade 4 gånger inne på den redan slitna parketten och är på rätt väg i hur man gör. Kanske vi beger oss ut på asfalten snart! Ska skaffa henne knäskydd bara.

För övrigt gick dagen i soffläge. Lade mig kl ett, vart väckt av ett tyskt telefonsamtal, försökte somna om gick inte. Men låg och bara njöt till tre. Jeff var med Malin hela dagen. Hämtade honom då jag hämtade Li. Sen for vi snabbt via korvkiosken o åt korv m. brö, Jeff fick bara en korv. Sen lämpade jag av Jeff hos syrran, och åkte med Li på simskola.

Ööh, jag önskar d va sista gången, för hon var riktig pain in the ass första  halvtimmen. Bara för att inte hon kunde hela havet stormar och alla namn på lekarna så börja hon lipa för att hon int kunde och för att hon inte kände nån av ungarna. Höll på och sa jag vill int, till ledarna och var allmänt kaxig och jobbig. Sen kom Gustav, då vart d fart på henne och hon och Gurra körde sitt eget race och var INTE med i lekarna. Men sen när de gjorde olika simövningar så var hon med och sa att det var ju det hon ville göra, inte leka. Nästa gång skickar jag nån annan, jag ska inte vara med, då kan man bli känslig tydligen. Förra gången hade ju gått hur bra som helst då hon var med Chrille o Jeff. Ah.

En bra lugn dag, som jag lätt skulle kunna ha en par till av. Kan inte få nog av tystnaden.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Rara barn du har alltså.



Jag hittar aldrig nåt på fyndbutikerna jag. När jag var dit sist fanns d absolut ingenting av värde för mig. Man måste fara vid rätt tillfälle, ganska ofta kan jag tro.

2008-11-19 @ 08:09:40
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Tessa

Japp det är d som är knixen. En par gånger i veckan, eller åtminstone en. Jag har å varit dit o där när d int funnits ett jota.

2008-11-19 @ 09:35:00
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Sen beror det ju lite på hur man plöjer igenom, jag går rakt förbi medan du stod inklämd i ett hörn o grävde som jag inte ens såg att där fanns ett bord =) Varför tror du att jag tror att det finns större chanser rent allmänt att Ellen hittar en jacka om hon går med dig än med mig??? =)

2008-11-19 @ 11:59:55
Postat av: Tessa

Hahaha, du har en poäng där Camilla =)

2008-11-19 @ 18:56:04
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0