Den första snön

Jeff älskade snön! (surprise)



Han kröp, tultade och ramlade omkring i det nya vädret. Han hade liiite svårt att ställa sig upp och få balansen att räcka till utan att dimpa på arslet i de tjocka kläderna. Filmade en så skön session då han ställer sig upp, ramlar på rumpa, ramlar framåt, prövar hundra gånger och till slut får han till det och kommer en meter och ramlar igen.

Det gör inget att trottoaren inte var plogad då jag gick till dagiset och istället måsta dela vägen med dårar i bakhjulsdrivna Ford Taunusar som kommer med bresidan före, för lyckan i hela Li fick mig att bli lycklig med, det gör inget att hela balkongen är insnöad efter nattens snöstorm med allt jag inte "hunnit" plocka bort, d va ändå bara skit, nu har jag en orsak att kasta d. Det gör inget, ungarna älskar d, det gör en glad + att det är vackert och vitt även från fönstret.

Kommentarer
Postat av: Andreá

Gulle va söt o gla´! javisst blir man ju ännu gladare när man ser hur glada barnen blir ver snön. Hoppas alla skolbarn får lite längre raster idag så de får ha snölekar. Det är ju så lite snö om vintrarna nuförtiden.

2008-11-24 @ 10:20:03
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Camilla

För att inte tänka på vilket träningspass det känns som när man dragit Stiga-kälken över diverse ställen, svetten lackar, bara att gå hem o ta av lite kläder för att börja skotta = gratis träningspass!

Nej jag klagar inte utan ser det positiva i det o som Tessa säger visst är det ju ljuvligt när barnens ögon lyser =)OCH det är ljust ute!!!!!

2008-11-24 @ 10:20:30
Postat av: Tessa

Hahaha garv Camilla, det där är äkta träning d. Li bad om att få åka pulka till dagis, jag sa "tyvärr jag har ju vagnen". Väntade bara på att hon skulle minnas hur far hennes minsann drar pulka OCH skuffar vagn. Men nehe, hon traska glatt hon.



Ja hoppas d Andréa, att skolbarnen får extra långa raster, vem vet, det kanske blir den enda snön i vinter.

2008-11-24 @ 10:46:09
Postat av: kussa malin

men herregud, sötast i världen eller vad?!!

2008-11-24 @ 15:05:39
Postat av: kussa sandy

halaren, varifrån?? berätta, annars...

2008-11-24 @ 22:25:25
URL: http://babychillie.webblogg.se/
Postat av: Tessa

Men gissa...Tradera såklart! Märke: Åhléns.

2008-11-25 @ 16:04:32
Postat av: Lena

Får man vara sådär söt?

2008-11-25 @ 16:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0