Peking

Den här storyn fick mig till tårar:

JORDBÄVNINGEN I KINA

När mamman hittas är hon redan död. Räddningspersonalen låter henne ligga kvar för att istället försöka rädda de som fortfarande kan vara vid liv i ruinerna. Men mamman sitter i en konstig position, som om hon står på knä och skyddar något under sin kropp. Hennes kropp är vikt med händerna mot golvet. En man ur räddningsstyrkan tar sig tillbaka och prövar att sträcka in händerna under mammans kropp. Det är då han känner det.

"Det är en baby här - som lever!".


Under mamman skyddas hennes lilla flicka, som ligger inrullad i en röd liten filt med gula blommor på. Flickan sover lugnt och stilla, ansiktet får alla som ser henne att känna värme. Men det är svårt att gräva ut dem och när de väl lyckas öppnar en doktor omedelbart filten för att undersöka flickan. Hon är oskadd, mammans kropp har räddat henne. I filten hittar doktorn en mobiltelefon som ligger inrullad och han råkar se textmeddelandet som är framme på skärmen. Han börjar genast gråta och ger telefonen vidare till de andra som inte heller kan hålla tillbaka tårarna.
 

"Kära baby, om du kan överleva så måste du komma ihåg att jag älskar dig", står det i mammans textmeddelande som ligger oskickat i utkorgen.

Nej nu börja ja lipa igen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla bebben, gud va sorgligt snyft snörvel

2008-05-19 @ 20:28:48
Postat av: Kim

2008-05-19 @ 21:41:11
URL: http://s
Postat av: Kim

Undrar vad fan jag drack där, verkade som cola iaf :-)



snif blev rörd av den storyn jag med snurf

2008-05-19 @ 21:42:37
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com
Postat av: Lina

Gråtattack, inte bara snyft. Klarar inte såna historier....

2008-05-20 @ 08:54:01
Postat av: Camilla

Du borde sätta upp en varning att sånt här inte hastigt kan läsas bakom en receptionsdisk...grumligt...snyft...

2008-05-20 @ 09:03:48
Postat av: kussa sandy

bööööööööl....snyft...bööööl.... lip och gråt....klarar inte heller av sånthär.... Måste krama min bebis och säga att jag älskar henne..snyft! Gör samma sak du...

2008-05-20 @ 11:12:11
Postat av: Kim igen

Sandy, hade jag haft en bebis hade jag troligen gjort d.

2008-05-21 @ 10:36:24
Postat av: Anna

Pust vad jag grät när jag läste det där också. Och börjar igen så fort jag tänker på det...

2008-05-22 @ 20:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0