Öl och vin

Jag börjar få smak på alkohol igen. Var på middag till mamma o pappa och fick ner 2 kalla bruna, grannen Emma var med som sällskap till Li, då hon "ville ha nån på tomma stolen vid barnbordet" (kruuus). Innan vi vuxna hade börjat äta så hade flickorna skrapat sina tallrikar, bar dem till köket "tack, nu går vi ut o leka". Vet inte vad de lekte, men lekte gjorde de både i sandlåda, snickeboa och plötsligt var det koja i köket. Då var mommo där o hjälpte bygga koja med ALLA täcken och filtar som bara fanns. Därinne var de skadade och lekte doktor o tejpade på varann (asså mommo va int med då).

For hem
Ungarna var INTE färdiglekta, så jag skar ihop en fruktblandning och meningen var att de skulle varva ner och äta frukt till kvällsmål på Emmas gård så skulle vi gå hem sen. Men NÄÄÄÄÄ. Det vart lek och uppspeedning av Emmas storebror William, ungarna stortrivdes och Linda bjöd på vitt vin, så de där fem minutrarna vart en timme och FEMTI minuter istället.

Var med Jenny,
Joel. Li och Emma till Sparis idag, fick med mig hem ett och annat men GLÖMDE allt vad som heter barnmat, t.o.m ett 6-pack öl täcktes jag köpa, men glömde Jeffs gröt, Tutteli, välling och goda fruktkompotter. Hmm...Ungarna hördes förresten från lekhörnan på Sparhallen, ända till Gröna-, röda-, och vita torget. Hojsan vad de lekte, d e ju typ 100 meter!

Nu har jag knäckt sexpacket och sitter här och yrar, tål ju nada tydligen, men jag jobbar på d.

Kommentarer
Postat av: camilla

Börjar du komma in i Lindes distrea gäng...? =)
Hur länge tar det förresten innan barn är färdiglekta?

2008-05-04 @ 12:03:02
Postat av: Mita

Visst ÄR det helt GALET gott med lite vin och dyligt ibland!!! Mumma!!!

2008-05-04 @ 16:25:59
URL: http://mita.webblogg.se
Postat av: mia

jag drack 4 glas vin igar jag.gott gott.lite huvudvark faktiskt. Maste ju trana nu nar Tessa o Malin kommer hit. he he

2008-05-04 @ 20:16:51
Postat av: Tessa

Haha, jo håller å på och övar, så man inte chockar kroppen alltför mycket
=)

2008-05-04 @ 20:32:57
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Kim

ses på arken snart igen då? =) sup lugnt =)

2008-05-05 @ 12:09:22
Postat av: kussa sandy

hahha...du måste ju öva ordentligt nu när du ska till bärsens rike! sup för mig me!!

2008-05-05 @ 21:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0