GO Robbe!!!

Igår hade kusin Sandras älskling Robbe sin debut i proffsbox i Tyska stallet Sauerland. Han boxades mot tysken Gene Pukall. Såhär står det på svenska yle.fi:

"Borgåboxaren Robert Helenius fick en kanoninledning på sin karriär som proffsboxare. Helenius match mot Gene Pukall fick brytas i första ronden efter att Helenius golvat den erfarne tysken fyra gånger. Helenius segrar alltså på teknisk knock-out."

image254
Helenius och Pukall.

Tänk va, att den här 2 meters mannen golvar en annan man och sen går hem till sina fisar och myser ungefär såhär:

image255
Robbe med sin dotter Chillie

Jag vart tydligen så "in to it" och måsta ju givetvis blogga ett stort inlägg av glädje.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Häftigt!

Och Grattis!! =)

2008-05-18 @ 12:29:43
Postat av: kussa sandy / fru Helenius

Jo,han är helt jävla otrolig.Satt på hotellet med dålig mage igår och väntade på resultaten. Sen när han ringde direkt efter matchen så var jag så upp i varv att jag börja storböla!! hahah...Han e så go...

2008-05-18 @ 13:13:24
Postat av: Lessa

Fy fan vad fränt!

2008-05-18 @ 17:06:36
Postat av: Tessa

Kan tänka mig the feeling Sandra. "Ja gållva han goulle" sa han väl när han ringde, fniss.



Jo grattis Robbe förresten, ha ja glömt att skriva.

2008-05-18 @ 19:40:22
Postat av: Mita

Snacka om kontrast, från att slå ner sin motståndare till att hångla upp sina babes där hemma! Coolt!!!

2008-05-18 @ 19:45:08
Postat av: Mia

Go Robbe go e allt jag kan saga!!

2008-05-18 @ 22:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0