Våran kväll

Tisdag kvällar är ju jompakväll för oss. Men på något vis så har Li fått för sig att hon kan välja nåt annat ifall hon inte är jompasugen. Förra tisdagen börja hon ju hitta på att hon sku få välja om hon sku få baka eller åka på jompa. Idag flög det plötsligt ur henne "idag får jag välja om jag hellre vill fara till Mariebad eller på jompa, vill du simma mamma?" . Givetvis ville jag det.

Så det vart lite simning istället för jompan som omväxling. Hon for ju på som en firre men vart darrig om läppen varje gång jag skoja om att NU GÅR VI O ÅKER RUUUUTSCH!! eller KOM VI DRAR TILL VATTENFALLET! Fattar inte varför hon e skraj att få huvudet under vattnet när man kommer ner, när hon dyker flera meter, typ tills luften tar slut annars.

Asså fan va jag skrattar när jag lånar hennes brillor och kikar under vattnet. Har ni inte gjort det nån gång så gör det. När man kommer under ytan så försvinner ju det där ekosorlet, och istället blir det dov tystnad och så ser man hennes små ben tippa hit och dit i slowmotion för att hålla balansen, skrattar lika mycket varje gång, sjukt kul.

Nu måst jag gå ti källarn igen och börja vaxa säng!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd att vi inte kunde haka idag, vi får ta det nästa vecka när Ove är här, har har blitt en hejare på att "dyka" han med (läs: simma med ansiktet i vattnet).
Måste kolla in bentrippet också! :)
kramsi

2008-03-25 @ 21:21:32
URL: http://jeneli.webblogg.se
Postat av: Elin

Månne nån har berättat åt henne att man får välja haha... Typ nån låtsaskompis som molgan. Barn vet nog trixen.

2008-03-25 @ 22:51:27
Postat av: Tessa

Molgan finns här jo, kan mycket möjligt va han =)

Jänu! Vi åker nån dag nästa vecka! Höres. Krameli

2008-03-25 @ 23:57:25
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

Jag håller med det är en ny värld under ytan även på Mariebad =) varför tror du jag godkänner att vara surfingbräda....

2008-03-26 @ 09:02:50
Postat av: Linda

Wilda sa igår; "Mamma, såg du att det var en cool mamma med sitt barn i bassängen, henne fick man busa med. Du står ju alltid barra med käderna på å glor." Så där fick jag mig å du hör till kategorin coola mammor, grattis! =)

2008-03-26 @ 09:39:07
Postat av: Tessa

Jag ska å köpa simbrillor (Li har rosa), hon sa "om du vill ha rosa så kan du köpa ett par svarta så kan vi byyta!" Hahaha. Sen ska jag å va surfingbräda.

Jo lilla Wilda fröken vart helt i extas när hon upptäckte att hon fick respons
=)
tacka Wilda för nomineringen
=)
hahaha, sköön "såg du att d va en cool mamma..." Du får nog hoppa i plurret o seppa dig nästa gång Linda.

2008-03-26 @ 09:50:33
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0