Nu har det hänt!

Glömde ju berätta att jag fick en nära döden upplevelse då datan var paj i fredags. När jag vaknade var datan DÖD, antog väl att den skulle börja leva av sig själv igen under dagens lopp, eller att Chrille skulle fixa det. Men nej, inget hände. Så 15.30 ringde jag Janne på Ålands Kontorsmaskiner och bad om hjälp. Jag förde in den, och en timme senare 16.50 rinde han och sade att jag skulle skynda mig om jag skulle ha den till helgen.

För att överleva helgen så hoppade jag i mina slitna gamla Adidasskor med kardborrband, gasade iväg med Chevan och hämtade surrburken. Det var strömförsörjningen som hade kaputtat, ner slank några lightscribe skivor på samma nota, som slutade på 85,-

Nu burrar datan mer än vanligt, och Chrille propsar på att de har bytt fläkt. Det har de inte, men däremot så är det där centimeter tjocka dammlagret borta från fläkten, visste inte att damm kan ljudisolera så bra.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja vilken tur att Janne finns, Cajs vän i nöden också =)

2008-03-17 @ 16:29:24
Postat av: Lena

Jag tror att min dator börjar få fel också. Ikväll när jag kom till Åbo så luktade det bränt el. Det segar lite.. Kanske man borde bränna några skivor med bilder och skolarbeten innan datorn crashar.

2008-03-17 @ 20:51:55
Postat av: Tessa

Jag vart å liite worried, skönt om ALLA bilder sku fara, har bara backup på t.o.m 2006.

2008-03-17 @ 22:18:58
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Tessa

Jag vart å liite worried, skönt om ALLA bilder sku fara, har bara backup på t.o.m 2006.

2008-03-17 @ 22:19:09
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0