Man kan bli gääälen

Lillsjuklingen har sovit MASSOR, somnade mot sju snåret igår kväll och vaknade lite över elva idag. Några mål igår kväll och imorse måsta jag bara väcka han vid sju innan mjölkstockning var ett faktum, han åt i vanlig ordning i sömnen och sov gott vidare. sen var han vaken typ en timme för att ta sig en 4 timmars tupplur igen. Idag har Jenny och fyrbente Seidi varit på besök och samtidigt har Ulle och Fanny varit här, ungarna lekte i badkaret och rev fram lite av varje i alla rum, som d ska va alltså. 

Efter att Fanny åkt hem ville Li ut och leka en sväng. Hon kom in efter en halvtimme med mössan upphasad på hjässan och öronen framme -jag har ont i örat. Ammeh, nu får det väl vara slut på sjuklingar!!! Kan snart starta en långvårds sjukavdelning här. Hon bad om supp (som e så kul) och mojsade ner sig i soffan. Sjuksystern (jag) konstaterade att det bara fanns en supp kvar till var barn. Och apoteket stängt. Ringde Lotta Wallén och fick napp direkt. Åkte dit, (utan ungar, gissa om det slog slint i huvet på mig) och hos Lotta gör man sällan snabbesök, så d vart jackan av och kaffekopp i handen. Skönt.

Li och jag bänkade oss framför TVn och en Emil film med ostbågar, hot rod, dipp och coca cola. Det var riktigt mysigt. När ungarna däckat vart d melodifestivalen. Många bra låtar ikväll, Nordman e SÅ grym tycker jag. Forehead Perelli entrade scenen i sina schyssta spiror, midja som en geting och hylla som vilket champagneglas som helst skulle stått stadigt på (vill å ha en sån klänning) låten var bra den med.

Lugnet varade inte länge då lillsjukisen vaknade till och var FITTIG, när inget annat hjälpte den mätta, torra, nysuppade och ofebriga pruttnissen fick han va fittig i sin vagga med stängd dörr. Tystna snabbt i mörkret. Lipet smitta tydligen av sig och lillboxarn vakna och pep som om o-oljad dörr. Jag fick riktigt nog och måsta dra. Gick en våning ner och vek ihop lite kvarlämnad tvätt som jag hitta där (d va inte jag som tog upp tvätten sist), och slank in via förrådet. Där fastnade jag med gamla dagböcker och fotoalbum, fy satan va ja skratta. I dagboken från -94 stod det "Imorron kommer Sandra hem. SUUUPAA!!!" och en MASSA annat roligt. Jävla va kul man va som fjortis. Snygg frisyr hade man ju för 10 år sen oxå. Nåja, när jag kom upp var Li hysse och hade örvärk. Stackarn. Vet själv hur jävla ont d tar. Hitta nå gamla örondroppar och sista suppen, sen fick hon somna på soffan. Tydligen lindrar läder...

...imorgon ska jag på STORJOMPA med svägis. Får väl krupp där med mina otränade lungor, man blir ju nästan nerka. Vad ska jag ha för kläder?! Mina träningskläder måste dammas av, om inte malarna hunnit smakat på dem.


Kommentarer
Postat av: Mita

Ni kanske får stamkort på sjukhuset snart..."båda ungar in till doktorn för priset av en", typ....
Jompa lugnt imorrn....jag tror jag ska äta godis hela dan *fniss*

2008-03-02 @ 00:26:42
URL: http://mita.webblogg.se
Postat av: Camilla

Du behöver inte vara orolig för kläderna ... du har ju mig med..sist var ju ullisarna på i misstag så.. men ska bli så roligt o ha dig med! =)

2008-03-02 @ 08:17:52
Postat av: kussa sandy

hahahahahaha.... och det gjorde vi säkert oxå!!!! garanterat! På klinten i nån sunkig lya och en kass öl och sen lite lipande och hångla upp nån av Sli´s svenska kompisar...hahaha det var livet det....

2008-03-02 @ 09:59:34
Postat av: Tessa

Garv, ja herregud vilket liv vi hade. Då vi tyckte Coco och Sli var de coolaste vi kände! Hahaha.

Just ja, Ullisarna på under jompapasset, behöver inte oroa mig så mycket då, fniss.

Jompa=behöver extra energi=mera godis?
=)

2008-03-02 @ 10:31:48
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Camilla

Jag hade ju i allafall sockerchock igår kväll, kunde inte sova efter frosset...

2008-03-02 @ 12:06:18
Postat av: Elin

Hm tyckte du skrev häromdan att han lura köpa dig nya byxor på sportcenter??? Söndag borde va vilodag fast vissa måste jobba orättvist.

2008-03-02 @ 16:17:52
Postat av: Tessa

Jammen d va såna där "fritidsbrallor" som inte stretchar. Tar jag på mig dom o börjar stretcha spricker de nog snart
=)

2008-03-02 @ 20:14:40
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Linda

Tessa, seriöst, du kan inte mena att Perelli såg bra ut? Asigt smal ju...

2008-03-03 @ 11:37:40
Postat av: Tessa

Näh så asigt smal va hon ju inte. D e ju snyggt med tajta ben =) fast jag skulle inte vilja se ut så själv. Hur fan kan man dansa i såna klackar?!

2008-03-03 @ 19:57:02
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0