Ett problem kommer sällan ensamt

Inte nog med att tygstycket jag skulle ha med till Krokens för dagens pyssel: måla på tyg, var spårlöst borta precis när jag skulle åka iväg, liksom penslarna som var i samma påse (Lis lånade penslar UNDRAS var allt kan va?), leta som en galning utan resultat. Li har sovit över hos mamma o pappa inatt, var kvar där och påklädd o redo för stallet, men behövde ännu lite varmare kläder och bilstolen. Jag ringde till pappa och meddelade en liten försening och frågade på samma gång Li om hon visste var påsen var, -neej, off kårs nått. 

Med en unge som vägrade käka (??? what´s wroooong??) in i bilen och började backa ut, nähä! VAGNEN! Backa tillbaka o lastade in vagnen där back. I samma veva slog det mig att maskin var full med färdig tvätt i bykstugan, ringa på nytt till pappa -kommer snart, jag ska bara... Jaja, vi står här på trappan o väntar o matar fåglarna, fick jag till svar. Ruuusa ner till tvätten och hängde upp den som en karl (outslagen o skrynklig), rusa ännu snabbare ut till bilen, mobilen FLÖÖG ur jackfickan, ner i backen, i molekyler. Pussla pussla, svetten rinner...och iväg, som en trafikfara. Tog tid, sprang ur bilen, ner i källaren, hängde tvätten, upp igen, samla telefondelar och var framme hos mamma o pappa 8 minuter senare, dyblöt på ryggen.

Sen fixade jag med harmoni i kroppen, ett dynvar åt Li med massa små dödsskallar på.

Nu e d dinner hos päronen vid Rökkas. Mums.


Kommentarer
Postat av: Mita

Herregud, det va ju dagens jompa....ibland har man mindre tur....
Nu kan du frossa i dig med gott samvete när du bränt så många kalorier bara för att komma iväg!

2008-03-21 @ 16:09:41
URL: http://mita.webblogg.se
Postat av: Camilla

Ja det är då man vill säga
MEN för s-t-n!!!!!
hoppas lunchen i allafall var god på krokens =) o middagen på rökkas =)

2008-03-21 @ 16:57:03
Postat av: kussa sandy

Int undra på att du har ont i ryggen.. dåre.. Vilken lyx du har , som har två lyxresturanger du bara kan glida in på när som helst... fixar du VIP-kort?

2008-03-21 @ 18:16:13
Postat av: Tessa

HAH haaaa, näddu Sandra här delas inga ut nå VIP kort, men man kan få boka via mig ibland...vid passliga tillfällen
=)

Camilla det var supergod lunch, den smaka bekant
=) tack! Hoppas påskjobbandet smakade oxå för dig.

Mita, jag har frossat, duktigt.

2008-03-21 @ 20:59:53
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0