Andas in, andas ut

Hela satans kryddskåpet och allt innehåll är heeelt nersölat av matolja. HUR?

Det var klockan fem ungefär. För jag hade just precis förberett mig för att åka iväg till Zeipels en sväng för en gångs skull. Handla nåt till Natanael som har kalas imorgon. Jag har ju inhandlat en sån där supersmart pryl som man pumpar med och sprayar olja på maten. Mitt iallt sa d plopp i skåpet, bottnet låg snällt kvar men själva flaskan hade flugit upp och flärrat olja över ALLT därinne.

Så typiskt, BARA för att jag skulle iväg. Det är meningen att jag inte ska få göra nåt med mig själv, det är någon med högre makt som tycker att jag är sysslolös, det är någon som vill ha mig till Grelle. Men efter att jag kände pulsen stiga över 200 och svetten pärlade i pannan så kände jag ett lugn i kroppen och försökte se allt från den ljusa sidan:

-jag fick ju nu alla Santa Maria kryddburkar torkade och glansiga istället för matta och dammiga
-jag fick skåpet helt urtorkat för första gången på, jag minns inte ens när (har jag ens gjort det nån gång?)
-skärbrädet (dit jag stoppade alla oljiga föremål) fick jag inoljat på köpet så det blev som nytt
-mina fnöskiga händer fick en riktig omgång
+ att jag lämnade allt på hälften då jag måsta till Zeipels innan kl. 18, bara att jag gjorde det (istället för att börja städa upp o tänka "äh, jag får väl ta Zeipels imorgon") gav mig en extra kick.

Det var inte så farligt, fast det var en halvtimmes arbete att städa upp. Jag fick ju fara till Zeipels -själv.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja det var duktigt att kunna se det från den positiva sidan =)

2008-03-12 @ 19:23:47
Postat av: Mita

Asså, JAG hade blivit tokig!!! Va hade den för explosivt i sig???
Men snacka om att vände det hela till att det egentligen bara var BRA!! Ha ha

2008-03-12 @ 20:10:28
URL: http://mita.webblogg.se
Postat av: Tessa

Man pumpar luft i den, så den var väl full me luft då??????? Jo helt NOT like me att svänga d sådär
=)

Camilla har din glasbotten eller nån metallplatta i bottnet?

2008-03-12 @ 21:16:24
URL: http://bianco.webblogg.se
Postat av: Elin

Hade en sån som läckte men nån sa åt mig och kasta den för dom kan explodera. Tror d va typ obh nordica i glas. Skulle dock få en ny i garanti av dom om jag skicka in plastgrejen. Men tror det aldrig blev av.

2008-03-12 @ 22:59:25
Postat av: Camilla

Nån metallplatta i botten ...men det står ju oxå i bruksanvisningen har jag sett med ett öga någon gång om att inte lämna dem fullpumpade då man ej använder dem....nu förstår jag alltså varför... =)

2008-03-13 @ 09:20:57
Postat av: Anna

Garv! Känner igen mig i det där tänket...jag e ju en sån där hopplös typ som försöker vända allt som bara går till något positivt. Men det GÖR faktiskt livet lite lättare emellan :-). Visst får ju jag mina tokspel, grinigheter o ledsenheter nu och då också, men det skulle definitivt ha varit fler i mitt liv om jag inte försökte vända på det, så det e faktiskt inte så dum idé :-)! (T ex att slippa raka benen och ändå ha släta fina ben, som jag berättade om till dig för något tag sen.)

2008-03-13 @ 09:29:51
Postat av: Tessa

Ja Anna, du är ju ett extremfall. Vi pratar ofta om din optimism
=)
ska försöka fler gånger.

Ja nån bruksanvisning har jag inte sett röken av, och förmodligen hade den väl nå pump i sig där i skåpet då. Satan. Vill int ha en ny heller, int ännu iallafall. Grr.

2008-03-13 @ 10:44:59
URL: http://bianco.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0