Info om Jeff (o lite om hon där haggan K.K)

Mitt i frukosten med både Jeff o Li vid bordet ringer hemtelefon, i andra ändan hörs Inger från Barnrådgivningen:

-Stör jag eller har du tid att prata?

Även fast jag svarade mitt i frukosten, vart det 10 minuters samtal. Vi (jag) pratade en stund, mest om hur hemsk barnläkare som jobbar i samma hus som henne, oj herrejestanes vad jag hävde skit över henne. Hon undrade hur det var med mig och jag berättade att vi ger Losec åt Jeff, och att han sover mycket bättre med det och att vi har haft uppehåll i natt för att se att det verkligen är det.

Hon höll på att falla av skaft när jag tagit saken i egna händer och skulle ha alla uppgifter på hur mycket han fick, hur jag visste hur mycket han skulle få etc. Det kändes så jävla skönt att ha 100% självsäkra svar (som jag fått av refluxproffset Ulle) att jag fick henne att stamma. Hon ville iallafall prata med Kirsti om att detta var okej, och jag sa att d va ok, vi har en burk tabletter som vi ger till punkt och pricka om det är det som krävs, sen får Kirsti säga vad hon vill. Efter vårat besök där sist så hade Kirsti sagt att hon ville att vi blev kallade på återbesök, och Inger ringde idag och meddelade att det fanns en lucka imorgon till Kirsti. Jag sa som det var, att hon va så förbannat ful mot mig sist att jag aldrig tänker gå till den där människan igen.

Ska köra en par nätter utan medicin nu och se. Inatt var han JOBBIG och jag var lagom trötter imorse, Li kom inte till dagis förrän lite efter tio, vi tog allt i slow motion här imorse, för jag skulle INTE orkat med nå mothugg o grinigheter.

Jeff har sovit tyst, men snarkandes, sedan han blev fri från öroninflammationen och börjat med medicinen mot Reflux. Men lika bra att prova utan medicinen några nätter för att försäkra sig om att vi inte ger det i onödan. Sen bokar jag tid till Hälsocentralen för att KRÄVA remiss till barnläkare, för att få eget recept till Jeffusen. Tänk att man ska måsta fixa o trixa själv för att komma fram till nåt i den här härvan.

Kommentarer
Postat av: Camilla

oj hur många dagar har jag varit borta fr bloggen...

Amanda berör mest!

Bra sen med lite uppiggande bilder för att komma igen!

garv åt din sektion m BR.=)

Bra att ölen uppskattades fast nu sen sopisborsten hamnade på lite fel ställe. Hoppas oxå att Li vart glad för pez "grejen"

Kramis hoppas vi ses snart, definitivt länge sen nu =)

2008-06-05 @ 12:32:13
Postat av: Ulle

Nog är det väl FAN att man nästan måste in på vård själv innan man får hjälp åt sina ungar!!! Skönt att du hade svar på tal idag åt bvc-tanten...

2008-06-05 @ 16:36:27
Postat av: Kim

Heja Tessa =)

2008-06-05 @ 17:51:54
Postat av: Tessa

Ulle det var tack vare dig som jag hade d -tack!



Camilla: Jo gissa om Li hade med sig Pez-tidtagaruret till dagis dagen efter, för att ta tid hur länge d tog att ta sig dit. =) Bara lite över halva öllådan kvar harkel

2008-06-05 @ 20:56:25
URL: http://bianco.webblogg.se/
Postat av: Kim

Tessa, har du kollat så det inte är hål i botten på burkarna? host

2008-06-05 @ 22:01:08
URL: http://dressed-for-success.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0